Enzo Startet 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2010 Jeg har akkumulatortank osv. Når jeg åpner for vann så har jeg godt trykk, så minsker trykket mer og mer og til slutt så kommer det bare en "pissestråle" før den elektriske pumpen slår seg på i noen sekunder og trykket bygger seg opp igjen. så slår den seg av og prosessen repeterer. Tipper vannet kan renne i 10sekunder mellom hver gang pumpen starter. Det er jo fint og flott siden man kan tappe endel uten å støye men det blir litt kjedelig når det er så himla lavt trykk før pumpen starter opp igjen. Noen med tips ? jeg antar det er noe med akkumulatortanken men hva ? Denne er i ett eller annet metall og har en slik bildekkventil i toppen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Hvilken type ekspansjonstank er det montert ombord? Det kan være at ventilen for å øke membrantrykket er skadet. Dermed kan det være tilstrekkelig å skifte ventil og øke membrandtryklet. Alternativet er ny ekspansjonstank. Seatrionic har en i syrefast. http://seatronic.no/ekspansjonstanker-c-321/ekspansjonstank-rustfri-p-716 Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Hei Det må da være pumpa som starter alt for sent. Dvs ved for lavt trykk. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Tror ikke dette har med akkumulatoren å gjøre. Om der er noe feil med den så skulle likevel pumpen startet før trykket falt så langt men den ville nok gått i kortere tid med hyppigere start-stopp. Tror nok det er trykkbryteren som henger litt, kan kanskje ordnes ved å plukke i beter og rengjøre. Beste alternativet er nok å shoppe en Flojet-VSD Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Per Harald Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Hei Enzo Hadde samme problem for et par år siden på Jodaen vår, som resulterte i innkjøp av ny større pumpe uten nevneverdig forbedring av den grunn. Feilen var tett sugerør i vanntanken. Tett sil og osv vil forårsake symptomene du har. Blås igjennom og finn ut hvor det er tett og utbedre dette så tipper jeg at alt er ok igjen. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Evita IV Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Dette er ikke et ukjent problem for meg heller, men sjekk det enkleste først: I enden av krana som du tappar av sitter det en sil. Skru denne av og sjekk om det finnes noe rusk der. Tenker at du vil finne det og når det er fjernet burde du ha et tilstrekkelig trykk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Oki da kan jeg midlertidig friskmelde akktanken og se på pumpa istedet, sjekker filter og slikt først Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Sjekket filteret på pumpa, det så ikke ut til å være spesielt skittent men jeg tok det opp og rensket litt og nå er det jevnt trykk her igjen. Nok engang takk til BP som bidrar til fix på det meste Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.