Erik Startet 20.Juni.2010 Del på Facebook Startet 20.Juni.2010 Rulleforseilet har hatt en slitt/sprø rand langs akterliket (den delen som er eksponert for sol nårdet er innrullet). På helgens seiltur (til Ryfylketreffet) røyk det, så hele akterliket henger bare i flysser. Resten av seilets kvalitet er vistnok OK, så hvis det ikke er alt for dyrt å få reparert ville jeg forsøkt meg på det. Nytt rulleforseil (selvslående fokke til Hanse 31) har jeg sett koster rundt 15000,- Vil da anta at det er verdt noen båtlapper å reparere det gamle (Ca 6 år gammelt ? ) Spørsmålet er hvor i Stavanger jeg kan få levert det inn og fikset nå før ferien ? (og hvor mye det er verdt å legge i det, før det å kjøpe ett nytt lønner seg). Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
moliner Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 Prøv i Sandnes! Trur det er Sandnes maritime sysenter det heter! Heilt topp service!! Er ikkje sikker på navnet da! Men han som driver det heter Sverre Edvardsen! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Juni.2010 Del på Facebook Svart 20.Juni.2010 seilmaker Det er nok vel verdt å bruke noen kroner på å fikse det gamle i stedet for å kjøpe et nytt. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 21.Juni.2010 Del på Facebook Svart 21.Juni.2010 Sandnes Seilservice Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hallais Svart 21.Juni.2010 Del på Facebook Svart 21.Juni.2010 Sandnes maritime Sysenter Strandgt. 41 4037 Sandnes 909 13 605 Sverre Edvardsen Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Erik Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2010 Sandnes maritime Sysenter Strandgt. 41 4037 Sandnes 909 13 605 Sverre Edvardsen Da er seilet levert der, og gode sjanser for å få det igjen før helga (de manglet noe for å gjøre en anne jobb, og dermed hadde de en lite åpen timeslot. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Da er seilet levert der, og gode sjanser for å få det igjen før helga (de manglet noe for å gjøre en anne jobb, og dermed hadde de en lite åpen timeslot. Da er seilet ferdig og klar til å hentes. Det var rask og grei service. De har tatt vekk det dårlige, lagt på UV duk, og nytt akterligforsterkning. Reperasjonen kommer på 4750,- Er jo noen båtlapper det, men i forhold til 15000,- for ett nytt seil så kom jeg jo billig unna uansett Og klar for å ta en seiltur på fjorden i kveld på selveste St.aften Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Geir Hel Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Da er seilet ferdig og klar til å hentes. Det var rask og grei service. De har tatt vekk det dårlige, lagt på UV duk, og nytt akterligforsterkning. Reperasjonen kommer på 4750,- Er jo noen båtlapper det, men i forhold til 15000,- for ett nytt seil så kom jeg jo billig unna uansett Og klar for å ta en seiltur på fjorden i kveld på selveste St.aften Toppers å få det så fort ferdig Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Erik Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Toppers å få det så fort ferdig Jeg var skjit heldig, de hadde akurat en ledig timeslot til meg pga krøll med logistikken på en annen jobb. Hell i uhell kan man si Fra røket fall og spjæret seil på Lørdag til sjøklar og fin igjen på Onsdag. Fornøyd med den ! Og alt takket være Båtplassen, både at det gikk i stykker (på vei til BP treff) og at det ordnet seg ved hjelp av gode råd her. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.