jdahl Startet 31.August.2004 Del på Facebook Startet 31.August.2004 Har noen spørsmål ang chevy v8 bensin motor. Har en fabrikksoverhalt 1988 motor, men det sitter gamle typer topper på den. ville jeg hatt bedre effekt på motoren hvis jeg hadde hatt nye typen topper. jeg har fått like mange svar som jeg har spurt folk, så jeg håper noen vet dette. Motoren er 100% den nye typen (etter 87) men toppene er den gamle typen med feste til topp deksel i ytterkant op dekslene. Er ikke helt fornøyd med effekten på motoeren så jeg lurer på om det kan være noe i dette. Mariniseringen er omc 260hk Jdahl Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Hva slags Chevy er dette da..? 305,350, 400,427,454cid...? 200-270hk,330-340hk...? Injection (muliens TBI) eller gasser...? Toppene er sikkert med 2ventiler og det er sikkert ikke overliggende kam, (kam i senter med støtstenger).... Med ny topp, mener du Vortec...??? Sitér dette innlegget Link to post
jdahl Svart 31.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2004 Det er en 5.7l 350 motoren har kam i senter med støt stenger det skal være 260 hk i orginal omc motoren det er en forgasser motor Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Jeg vet bare at motoren i din versjon var produsert i tidsrommet '87-'95 med akkurat samme spec. 200-270hk, men i en versjon med 2 og en med 4-bolt veivlager. Begge med rullekam. Og også 4 bolts topper. Det vil si at originale deler kan gi deg max 10hk ekstra (større forgasser), spørs hvor mye penger du vil bruke på det....? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 kANSKJE DU SKULLE TA EN PRAT MED VIKERKILEN MARINA/MOTOR. Har god greie på OMC :lol: tlf 69328471 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Birchwood 320 Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Her har du dei rette folka for din motor.. Gir deg garantert det du spør om (Hvis du betaler) hehe.. http://www.motorverksted.no/ Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Scand_550 Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Hadde en corvette med samme motor som deg (350). det var en 4-bolta blokk Den ble trimma etter alle kunstens regler blant annet med disse alu toppene fra Trick Flow. http://www.trickflow.com/ De ga mellom 50 - 75 hester ekstra. Men som tidligere nevnt Sarpsborg Motorverksted har svarene på det meste. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Snakk med Sarpsborg Motorverksted. Så lenge det er "rå-motoren" det dreier seg om så er de karene vandrende spisskompetanse. Jeg har både for en Ford og Chevy (begge i VolvoPenta innpakning) diskutert modifiseringer og effektøkning med Sarpsborg Motorverksted. Svarene/konklusjonene var jordnære og ikke preget av at de absolutt ville selge. I begge tilfellene kan svarene/konklusjonene sies å være at VolvoPenta utgavene jeg hadde var "ikke-ubetydelig" effektøkt i fht std bilmotor utgavene og at Volvo tilpasningen var mer optimalisert mot båt enn originale GM etc (og takk for det). Og at evt tuning/effektøkning av betydning enten ville medføre voldsomt bensinforbruk (tiltak type 4-ports forgasser) eller bli mye jobb/investering (tiltak type racing kammer, båttilpasset injection). I det ene eksemplet (200 hk GM 305 = VPAQ200) fikk jeg forståelse av a skifte fra 2-4 ports forgasser kunne gi meg økning til ca 220 hk, utlegg på 4-5.000 kr og 80 kroner mer i timer i bensin. Jeg falt ikke for løsningen. Og jeg fikk inntrykk av at Sarpsborg Motorverksted mente min konklusjon var (den eneste?) fornuftige. Kanskje det beste du kunne gjøre for å få mer effekt ville være å selge den du har i god original stand, og anskaffe deg en med samme grunnmotor og mer Hk i original variant? For bare litt mer penger? Og mindre jobb med et rent bytte av motor enn å bygge om den du har? evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
evenR4u Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Jeg vet bare at motoren i din versjon var produsert i tidsrommet '87-'95 med akkurat samme spec. 200-270hk, ..... Det var vel 305 og ikke 350 som var grunnlaget for variantene fra 200-ca 230 hk? evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Brutus Svart 31.August.2004 Del på Facebook Svart 31.August.2004 Det var vel 305 og ikke 350 som var grunnlaget for variantene fra 200-ca 230 hk? evenR4u Ja det er forsåvidt riktig det, for 305 produsert i versjoner fra 185-220hk i perioden '87-'91. Grunnen til den effektforskjellen som gjør at 350 overlapper litt her, er at 305 kom med Vortec-topper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.