Mariell Startet 21.Juni.2010 Del på Facebook Startet 21.Juni.2010 Mange vil kanskje si at det er ett luxsus problem. Men er vel ikke helt bra for motoren. Får ikke opp tempraturen på den gamle grønne nede i kjelleren. Etter 5 timers gange med ett turtall på 2300 og avsluttende 10 minutter på tomgang. Heiv jeg ett termometer ned i varme veksleren. Snaue 50 grader var tempen. Ser på giverene at hvis jeg øker til 3000 som er maks av hva jeg får med belastning (for stor propell),stiger temptraturen opp mot 60 grader. Men det er jo uansett alt for lavt. Termostatene er byttet. Noen som har en formening om hva som kan være årsaken? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bartesam Svart 21.Juni.2010 Del på Facebook Svart 21.Juni.2010 Har den vært slik lenge før du skiftet termostater? Hvis det er tilfelle ville jeg nok sjekket om motoren fikk nok diesel, evnt om etterkjøler/turbo gjør jobben sin Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
mateco Svart 21.Juni.2010 Del på Facebook Svart 21.Juni.2010 ..... Etter 5 timers gange med ett turtall på 2300 og avsluttende 10 minutter på tomgang. Heiv jeg ett termometer ned i varme veksleren. Snaue 50 grader var tempen. Ser på giverene at hvis jeg øker til 3000 som er maks av hva jeg får med belastning (for stor propell),stiger temptraturen opp mot 60 grader. Men det er jo uansett alt for lavt. Termostatene er byttet. Noen som har en formening om hva som kan være årsaken? Når du måler temperaturen i varmeveksler/ekspansjonstank så er verdien ikke reell med hensyn til motorens arbeidstemperatur. Det er helt naturlig at du vil få slike verdier som du nevner. Når det er liten belastning på motoren så vil termostaten såvidt være åpen/stengt for sirkulasjon gjennom varmeveksler, men sjøvannet strømmer allikevel gjennom veksleren og kjøler ned det, nærsagt stillestående kjølevannet som befinner seg i veksleren. Motorens reelle arbeidstemperatur måles på kjølevannets retur fra motor. Dvs i termostathusets innløp/underside. mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.