Enzo Startet 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2010 Jeg har nå bestilt meg en sprekere batteribank med ny lader og sitter da med 2 gode 140ah bly/syre batterier , tror de er av merke tudor fra 2008, aner ikke nyprisen og de virker veldig gode så jeg vil ikke kaste de. Men hva kan jeg forlange for disse. De ble brukt 3uker i 08 en uke i 09 og vi har brukt de et par måneder nå. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 350-450 kroner stykk ville jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Uhh ikke mer, jaja da dekker det jo materialene til kassen jeg må bygge til et av de nye batteriene Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Du kan jo treffe på "rette" som gir 600-800 og , men da tror jeg bikkja hannes kommer til å bjeffe fælt. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 450 kr er kanskje litt lite ? Mål batteriene med syremåler og ta en belastningssjekk slik at du vet tilstanden på de. Jeg kjøpte et "nytt" batteri for 3 år siden, kanskje 4. Det er et Boschbatteri på 140ah som kom fra en Bavaria. Det var ca 1mnd gammelt når jeg kjøpte det. Nytt i butikk koster det ca 2500 + moms. Jeg betalte 1000 kr for det, og det er veldig bra i dag. Har det i båten. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Enzo Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Syrevekten skal jeg måle, belastningstest skal jeg få tatt også så legger jeg de ut her for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Noen priseksempler på nye batterier og sammenligne med.. Nytt 140 amp batteri av kurrant merke 1750.- inkl mva. 110 amp powerbank fritidsbatteri 1090.- inkl mva.... 110 amp gel batter 1990.- 2500 +mva for et 140 amp batteri var sviin dyrt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Husk på at disse jeg har er sprengfulle av god karma og det får du ikke rett fra hylla i en butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Du vet da at det meste som er til båt er dyrt Jeg sjekka prisene, og de var riktige. Og jupp, det er svindyrt Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Junke Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Husk på at disse jeg har er sprengfulle av god karma og det får du ikke rett fra hylla i en butikk. Var det derfor du byttet de?? :giggle: Jeg har stående 2 like 110ah batterier, etter at jeg byttet til AGM. (men de er uten karma ) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Jeg tenkte halv pris jeg. Kanskej legge de ut for 60% av nypris og skriv at pris kan diskuteres ved rask avgjørelse? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Drar bestandig litt på smilebåndet når jeg leser det. Hvis jeg som førstemann ringer to måneder etter at annonsen er publisert, så skal man ikke kunne diskutere pris... Min opplevelse er vel omvendt, jo lengre annonsen har ligget ute, jo enklere er det å få selger med på "rett" pris Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gurba Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Når jeg ser annonser og ser " kan diskuteres" eller "haster" eller "ved hurtig avgjørelse" pleier jeg å sende mail om hva dem koster om jeg bruker laaang tid på handelen, blir dem dyrer da ? Legg dem ut for det du skal ha for dem. Legger du dem ut for høyt kan du gå glipp av noen kjøpere :-) I tillegg pleier jeg å google selger , ser på flyfoto over bosted , skattelistene osv osv se om personen har noen verv og hvilke styrer personen sitter i før jeg danner meg et bilde av selger og så smeller jeg til.... :-) Men ikke for noen batterier. Internett er fine greier. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 (redigert) Du kan være trygg på at om du sender meg en slik henvendelse på en av annonsene mine en gang så dobler jeg prisen til deg Pris kan diskuteres ved rask avgjørelse er i min verden omtrent som en kontantrabatt - dvs jeg verdsetter å få solgt raskt. Redigert 23.Juni.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.