Heaven can wait Startet 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2010 Har en Garmin 4008 fra før og lurer på å kjøpe en Garmin 6012. Går det å få mine lagrede ruter og waypoint fra 4008'n over på den nye? Her er jo mange ferdiglagde turer som går tapt hvis ikke, og hadde håpet på å slippe å legge disse inn på nytt Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 (redigert) Denne er ganske greiog skulle vel gjøre jobben... Billig er den også... Redigert 22.Juni.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Heaven can wait Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Takk for raskt svar Sydvesten.. Det var litt uklart hva man skal gjøre på den siden du sendte, men det går nok bra. i tillegg nevnte du at den var billig.. fant ingen pris jeg Sitter i nordsjøen ei uke til, men skal teste dette når jeg kommer på land igjen:-) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Intressant, Sydvesten. Verkar dock inte som att det går att köra GarMap på modernare varianter av Windows? Ett annat förslag är MapSource som brukar gå att ladda ner från Garmins hemsida. Vet dock inte om det hanterar de modernaste Garmin-filtyperna, själv har jag ett par 2010-plottrar. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 (redigert) Et stykke ned på siden står det "Download Garmap Win" Der laster du ned filen og installerer dette på pc'en i henhold til beskrivelsen... Så er det bare og teste i vei og se om det funker... Samt gi feedback her om det virker bra... så kan andre ha nytten ut av dette også... Dette er gratis program, så derfor er det billig.... Det finnes sikkert mange andre programmer som gjør samme nytten..... så dette er bare et eksempel Redigert 22.Juni.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
los Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 (redigert) Det er vel ikke mer hokus pokus enn at du putter en SD-brikke inn i din 4008 og kopierer ruter/waypoints til brikken. Putt brikken inn i din evnt. nye 6012 og overfør ruter/waypoints. Redigert 22.Juni.2010 av los (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Takk for svar alle. Har bestillt plotterne i dag, så da får jeg se på det når jeg kommer hjem.. Noen som har erfaring med 6012, gode eller dårlige.. hint å tips? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Tack Sydvesten, nu fick jag igång programmet. Det verkar dock inte hantera de filtyper som mina plottrar producerar. Sitér dette innlegget Link to post
Veradogutt Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Hva medGarmin HomePort? Jeg har god erfaring med dette programmet. -Bruker kartet på brikken din -Kan lage ruter, punkter osv -Viser all info om spor etter en tur du har hatt -Og sikkert mye mer. " Use your existing BlueChart® preprogrammed card, or transfer the preloaded maps² directly from your chartplotter to an SD™ card. Then simply plug the card into your computer's card reader to start planning your voyage. " last ned (og kjøp) fra : https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=64242&pvID=65323 evt andre steder man kan tenke seg... Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
los Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Disse to multifunksjonsplotterne er nesten identiske ,bortsett fra et par småting. 6012 er nyere enn 4008 Skjermoppløsning er endret fra VGA til XGA . Antall veipunkter endret fra 1500 til 5000 Antall ruter fra 20 til 100 Punkter sporlogg fra 10000 til 50000 Ellers er det vel bare vekt og størrelse det går på ,så du merker nok ikke mye i forbindelse med bruk. Har selv en 4008 og er fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.