Jump to content

Yanmar 15 på sjømann 22 fusker


matvogna.no

Recommended Posts

Hei alle mekanikere der ute.

 

Jeg har en sjømann 22 med en yanmar 15 hester.

Jeg fikk endelig båten min på vannet i går, men da jeg skulle starte moteren var den ikke like snill som i fjor, for da gikk den som en klokke.

 

Etter mye mekking på moteren fikk vi det endelig til, men det skulle være en kortvarig glede.

Vi startet med og lufte alle ventilene, da startet den og var grei.

Vi tok oss en runde rundt på sjøen og sjekket at alt var fint, helt til motorern slutter og virke. Det var ikke så rart siden vi hadde klart og skru av disel intaket.

Vi luftet den igjen og alt funkerte perfekt, vi la til i havn for og hente den dagen etter for og kjøre den til den nye båtplassen våres.

 

Jeg kommer da dagen etter og tror at alt skal være fryd, men det viser det seg og ikke være.

Jeg kjører i ca 10 min ut for så og merke at motoren fusker nå veldig, det tar ikke mange minutter før den slukner helt.:(

Jeg blir så tauet inn til land for og prøve og finne ut av hva dette kan være. Jeg lufter den igjen, alt virker normalt og den går som en klokke. Jeg tenker at jeg skal prøve på nytt, kjører så i 10 min helt til at jeg merker at den fusker igjen, snur da med en gang for å akkuratt og komme meg inn til bryggen.

Jeg sjekker da disel filteret, det ser fint ut. lufter litt til!

 

Kom i dag hvor jeg merket at det er veldig lite med disel igjen, men jeg kan ikke finne ut hvor det blir av?

Hvor kan det ha gått lekk, har ikke merket noe disel i vannet, eller i båten. Så hvor blir det av??

 

Så det jeg lurer litt på hva har skjedd???????? hva er feil med min fine motor som var så grei i fjor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...