enter4u Startet 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2010 En kompis og jeg satt her forleden og fabla om hvor kult det hadde vært og putta en V8 bigblock i en Skilsø 23. At det er galskap er greit. Og at det bare blir med tanken er også greit. Men dere som har litt peil her inne. Åssen hadde det egentlig funka med 3-400 hester i en sånn båt med litt flaps i hekken i tillegg??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Vil tro du ikke får utnyttet motoren akkurat... Har ingen erfaring med snekker,men har prøvd med litt stor motor på 14-16 fots båten med kjøl. Når du kommer opp i en viss fart begynner båten å legge seg på siden og dra side til side. Kjenner en som satte i en større bensinmotor i ei gammal tresnekke,gikk bra en stund men så begynre bordgangene bak å løsne i klinkingen Men legg ut video hvis det blir noe av! Sitér dette innlegget Link to post
ceccy Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Ja, bare de som er gær'ne nok gjør det der!!! Da skal du få beundrende applaus fra meg! Og bare alt for mye av det gode kan være akkurat passe Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Dere vil vel få problemer med gear/hylse/proppellaksel etc. Har dere tenkt på hvordan dere skal løse det? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
withsmann Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 (redigert) :lol: :lol: Det skulle vært TØFT(!) å se! Hvis ikke det går kan dere sette inn en vannjet... sånn som han her :lol: Redigert 22.Juni.2010 av withsmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 http://www.kolumbus.fi/yvonne.martin/fanny/index.html Noe sånt dere ønsker å gjøre kanskje;) Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 (redigert) Det meste pleier å gå bra gjør ikke det? jeg hare troen på dere!! Redigert 22.Juni.2010 av withsmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Det finnes flere slike snekker. Store sideflaps og nytt propellanlegg må nok til. Dog et artig prosjekt.. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Kjør på! Som jeg pleier å si, Alt går, bare satse hardt nok :) Hadde vært tøft å se et sånt prosjekt, sett trynet på alle de som har kjøpt ny båt i 40-årskrisen, tror de er konger på sjøen. For så å bli frakjørt av en gammel snekke. Se litt på patenten til de med kragerø-koggen... Kabskje noen ideer og hente der Noen her inne som kjenner de forresten? Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.