Jump to content

Båtkjøp: Noen forslag til båttype?


k73

Recommended Posts

En kamerat er på utkikk etter en båt, ca 22-26 fot, i prisklasse 110-130.000,-

Båten skal brukes til bla. korte overnattingsturer for en familie på fire så god plass en fordel, da gjerne akterkabin.

Båttypen som først utmerker seg er Sollux 24 AC.

Har noen av dere andre forslag til båter av snekketypen, fortrinnsvis med akterkabin?

 

K

Link to post
Share on other sites

Albin Bonum er båt i rett størrelse med akterkabin, men kanskje litt for dyr.

Den litt eldre albin 25 er i rett prisklasse.

Dessvere ikke veldig mange i omløp, men det dukker da opp en og annen.

 

Var på jakt etter tilsvarende selv i våres. Kikket på Solux, men likte ikke doløsning m.m.

Endte opp med Nidelv 24. Har ikke akterkabin, men køye løsning i forkabin, samt solseng som kan brukes som ekstre soveplass (etter 1978 modell). Nå er dassen trang på Nidelven, men det er ihvertfall i eget rom.

 

Ellers har du jo Sandvik 25, og Scand Classic (siste har ikke ac, men stikkkøyer, mulig noen har køy på tvers bak også, isteden for dassen som vel var standard der.)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Albin Bonum er båt i rett størrelse med akterkabin, men kanskje litt for dyr.

Den litt eldre albin 25 er i rett prisklasse.

Dessvere ikke veldig mange i omløp, men det dukker da opp en og annen.

 

Var på jakt etter tilsvarende selv i våres. Kikket på Solux, men likte ikke doløsning m.m.

Endte opp med Nidelv 24. Har ikke akterkabin, men køye løsning i forkabin, samt solseng som kan brukes som ekstre soveplass (etter 1978 modell). Nå er dassen trang på Nidelven, men det er ihvertfall i eget rom.

 

Ellers har du jo Sandvik 25, og Scand Classic (siste har ikke ac, men stikkkøyer, mulig noen har køy på tvers bak også, isteden for dassen som vel var standard der.)

Naboen kjøpte en Bonum i prisklasse 150.000 kroner. En praktisk båt som fungerer fint. Mer plass enn i en Nidelv 24 skulle jeg tro.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, tror nok Bonum har mer plass en Nidelv. Har bare sett Bonum på Bilder, men ble veldig glad i linjer og løsning på den skuta. Dessverre var det kun 1 for salg i hele landet i perioden jeg var på båtjakt, og den var LANGT vekke, samt prisklasse 170 000,- så da båt abstinensene ble for store var det ikke mulig å vente mer, og jeg handlet Nidelv 24 i stedet, da det dukker opp minst 1 ny Nidelv for salg PR DAG.. :lol:

 

Når det er sagt er nok Nidelvens UTEplass større, vil jeg tro, pga manglende akterkabin, og jeg er godt fornøyd med valget. :crazy:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Sollux er en kjempebåt. Ville nok kjøpte en uten akterkabin da man får mye større uteplass samtidig med at du fortsatt har 2 sengeplasser akter.

Slik ser min Sollox ut akter med senger:


 

Og slik med sofa:

 

 

En akterkabin kan du stort sett bare bruke som soveplass og da mister du jo mye annen plass!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...