Jump to content

Nå er det trebåtfestival i Halden til helgen! Skal du dit?

Lovart låring

Trebåtfestival  

42 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Var innom på Søndag rundt kl 13.00

Man kan bare håpe det var mere trøkk og båter på lørdag, for på søndag så det bedrøvelig ut. Cirka 4 fine trebåter, en del "pilsner-prammer", boder som bare solgte juggel og alt annet enn maritime ting, noen rumenske trekkspill-tiggere samt ett par musikk-grupper fra den stolte sjøfartsnasjonen Peru.

Høy Harry-faktor.... med andre ord midt i blinken for byens befolkning :cool:

Så mitt inntrykk av Halden fra midt på 80-tallet når man friet litt der borte består.

Det er bare to ting å gjøre i Halden.

Man kan stå oppe på festningen og se på byen, eller man kan stå nede i byen og se på festningen.... :lol:

Dette var skuffende.. Veldig skuffende!!

Er selv ur-haldenser og bypatriot, men dette er noe av det pinligste jeg har vært med på. Langt mellom trebåtene (trebåtfestivalen), ubrukelig mat (matfestivalen)i regi av mesternes kokkelaug, fullt av bostedsløse østeuropeere som solgte juggel, og ett livsfarlig tivoli med alvorlige personskader som følger..

Nei, dette var flaut.

Men, nå har de pakket sammen og dratt sin vei, så byen er atter trygg å avlegge ett besøk(harryfaktoren er faktisk ganske lav, med unntak av en og annen besøkende særping). For dere som kommer innom i sommer arrangerer vi ett stort show på brygga fredag og lørdag (Jorda rundt på 80-tallet) hver uke fremover. Ta kontakt med meg for en hyggelig BP pris på billetter. Dette bør sees.. Oppfattes dette som ulovlig reklame gi meg ett hint noen.

Honduras: Vi kan se på festningen og vi kan se byen fra festningen. Hva kan dere? Kave i pæddekummen ;-)

Jeg bor i Særp, men er nå fra Fredrikstad, som er det nærmeste man kommer by her i Østfold. SÅ jeg skal være enig med deg i at Særp er enda mindre fasinerende enn Halden. Men skal man først velge mellom pest og kolera som ligger i det minst særp bare litt oppstrøms fra Fredrikstad.

Nå bruker forsåvidt de innfødte her det som argument att all dritten driver ned til "den andre byen" som den omtales. Etter at særp igjen banket FFK på fotballbanen er det få heromkring som vil ta ordet Fre&%¤&% i sin munn. Det blir "den andre byen".

Vi kan ihvertfall være enige om at Moss er en drittby.... :lol:

Honduras: Det høres ut som om du var på festivalen i Halden i fjor... og det var pinlige greier. Stort sett noen lørjer med pilskasser :cheers: og noen telt med reinsdyrburgere, tror jeg det var... Det var ett hederlig unntak, og det var Stjernen. Trur vel ikke den noengang kommer tilbake til trebåtfestival i Halden. :confused:

Forøvrig: Ærlig talt, Halden!!! Det er faktisk mulig å gjøre det ordentlig, jeg trur det er marked for en trebåtfestival et sted i distriktet, men da må det gjøres profft, bygges over tid, og ikke akseptere hvasomhelst av juggel og festeprammer. Sørg for at dere får en kjerne av fine trebåter å starte med, ellers kan dere bare gi opp.

Det mener nå ihvertfall jeg... :rolleyes:

Egil

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...