Enzo Startet 23.Juni.2010 Del på Facebook Startet 23.Juni.2010 Ser at de fleste langturbåtene reiser nedover i juni/juli, er det noen som kjenner værforholdene nedover om man reiser litt tidligere på våren, hva om man krysser biscaya medio mai, er det sannsynlig at været er like bra da som i juni/juli ? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Er man ikke forberedt til å krysse i April/Mai er man heller ikke forberedt til å krysse i Juni/Juli. Avhenger jo mye av hvor ferden videre skal gå. Har krysset i September i nesten blikkstille og mye motor måtte til før kysten av Portugal. Har også opplevd jevelens dansegulv i Juli. Så i grunnen blir dette hipp om happ. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Er man ikke forberedt til å krysse i April/Mai er man heller ikke forberedt til å krysse i Juni/Juli. Enig, men det er bare å gå noe lenger ut. Sjøen blir ikke så krapp der. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Ok, begynte bare å lure litt siden jeg legger merke til at det nesten ikke er noen som starter nedover før sommeren er på plass Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Hei Eg har kryssa i mars 2005. Det gjekk heilt fint. Frykta for Biskaya heng att frå den tida seglskutene ikkje kunne kryssa og værmeldingar var eit ukjent ord. Når det er sagt så er dette absolutt eit strekk ein skal ha respekt for. Ask Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Husk drivanker. Mye mer behagelig enn å stange mot vind og sjø. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 (redigert) 2 stk jeg kjenner som har dratt i Juni/juli har gjort dette av praktiske årsaker, og begge opplevde storm over Biscaya. Den ene på vei ned og den andre på vei opp, så er vel ingen "sikre" perioder som bestemmer tidspunktet her. Redigert 23.Juni.2010 av dhjerp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Husk drivanker. Mye mer behagelig enn å stange mot vind og sjø. Og hvor lenge må man 'drivankre' da? Hvor lenge varer stormene? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 oppslag på Seilmagasinets sider om kryssing av Biscaya. De referer til en svenske som har sendt Panpan melding, noen som vet mer om dette? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
:båt1 Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 svensker Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Enzo, tenker du å seile sørover eller nordover? Svar på dette påvirker når på året det kan være gunstig å ta turen Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Tempest Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Trur dei fleste kryssar i Juni/Juli/August fordi det rett og slett er litt vanskelig å komme seg avgårde før. Jobb og skule skal avsluttast, og båt skal bli klar for langtur. Av dei båtane eg har fulgt dei siste åra, er det dei som har kryssa i mai som har hatt den "lettaste" turen, og som har måtta venta minst på eit veirvindu. Sjølv hadde eg satsa på så pass tidleg avgang om eg skulle gjort det igjen. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.