enter4u Startet 23.Juni.2010 Del på Facebook Startet 23.Juni.2010 Jeg har en 50a Paris Rhone dynamo som ikke lader før jeg har ruset motoren til 3000 o/min. Mistenker regulatoren. Børstene er nemlig helt fine. Kan jeg kaste regulatoren på dynamoen og gå rett på Ladac-regulatoren som for tiden ikke er i bruk? Og hvor får man kjøpt deler til Paris-Rhone? Ringte Bertel O. Steen, men jeg ble forbanna da han på delelageret forlangte bilnummer for 3. gang og at uten det så kunne han ikke hjelpe meg. Makan.... Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Prøv det enkle først, sett inn ei større pære i ladelyset og observer om det virker. Gjerne 4 - 5 watt. Magne Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Prata med Volvo Penta i Fredrikstad i dag. Den pæra og holderen er gåen. Men fikk til svar at det spiller ingen rolle. Jeg også trodde det var en motstand der, men dem sa det ikke var det. Hva er fasiten???? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Er ladelampa tilkoblet d+ direkte og elene , så må den funke.. Fikset akkurat pæreholder på min 24v dynamo (hadde smeltet pga 12v pære) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
enter4u Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Hmmmmm.....ja den er koblet D+. Forrestenn. Er det likestrøms eller vekselstrømsdynamo jeg har? Husker ikke hva som er hva :-)))) Motoren er en MD 21a Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Du har nok vekselstrøm, likestrøm er ikke merket D+. Fiks ladelampa di du så lader den sikkert igjen. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Jøss. Skal jammen prøver å bytte den lampa :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.