Jump to content

Forgasserjustering på tohatsu 30

meldaln

Recommended Posts

Jeg har en tohatsu 30 hk som ikke vil få opp noe turtall når det blir belastning på propellen(da båten er på sjøen) Men den får opp turtallet helt fint når den står i fri. Jeg tror det er en forgasserjustering som må til, men jeg er veldig usikker på hvordan den eneste skruven på forgasseren skal justeres.....? Motoren er overhalt med nye stempelringer, pakninger, overhalt veiva osv, så det er ikke noe motormessig!! Kan noen si meg om dette er luft-blanginskruven eller bensinmengde, og hvor langt ut eller inn den skal være.... ?dsc00253kopi.jpg

På forhånd, Takk :smiley:

Kanskje lurt å beskrive mer presist hvordan det arter seg?

Kjenner ikke motoren.

Tell antall omdreininger når du justerer den med med litt turtall og giret i fri slik at du kan justere den tilbake.

Er du sikker på at den får nok bensin? Er bensinpumpen ok?

Prøv f.eks å klemme på pumpen fra bensintanken.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

Motoren går bare å hakker på litt over tomgang når jeg prøven å gi full gass, når jeg prøver den på vannet, men motoren går helt fint hjemme igjen. Men da er det jo ikkee noe motstand til propellen..... Har prøvd å stille forgasseren ca slik den var da jeg kjøpte motoren, og det var ca 5.5 omdreidninger ut, men jeg synes det er litt mye(?)

Noen som har en del peiling på tohatsu 25/30 hk som kan fortelle meg hvordan denne justeriongsskruven skal stå?

Jeg har prøvd med annen bensinpumpe, og den er oppfører sef helt likt med de. :confused:

Redigert av meldaln (see edit history)

Har jo selvfølgelig vært sund med hele motoren når jeg overhalet den, men tror ikke tennplata skal være feil påsatt altså!! :)

Skal prøve å få renset forgasseren i løpe av de neste dagene, er litt travelt da jeg skal lakkere og montere min hurrycane 370 før helgen :flag_bp: Jobber på spreng me å få pussa og lakka den akkurat nå :cheers::tongue:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...