KnutIvar@home Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 (redigert) det spurte ikke kalkulatoren min noe som helst om men den spurte om det var planende skrog. drev eller aksel,rpm,hk,utveksling vannlinjelengde osv. jeg har ingen erfaring eller viten om det er forskjell på beregningene ang stål eller bronse/messing. bortsett fra at jeg vet at en stål propell bil ikke bøye av likt en av alu f.eks. tastet ganske enkelt inn opplysningene så bruk det ikke som en fasit , bare pekepinn på de erfaringer du alt har gjort deg på de propellene du har prøvd kalkulatoren kan du få med meg om du vil Redigert 18.September.2010 av KnutIvar@home (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Det sjenerøse tilbudet takkar eg ja til! Sitér dette innlegget Link to post
KnutIvar@home Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Det sjenerøse tilbudet takkar eg ja til! ok sjekk eposten din så skal jeg se om jeg får til og sende den Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Klarte ikkje å opne den, men fann den på nettet. Prop Calc Søker du på prop calc får du masse treff! Berre å prøve seg fram Sitér dette innlegget Link to post
LYKKEPILLE Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Hei folkens :) Vært borte en stund men er nå tilbake og ja har same båten. Etter å ha lest tråden begynner jeg å tru at det ikke er mye å hente med å skifte propell fra BlackMax 19 i pitch til en 21 oitch 4 blada stålpropell, ihvertfall etter kost og effekt økning. Jeg får heller aldri opp turtallet på min QSD 130 til 4000, jeg får den opp i ca 3800 av og til. En kjenning av meg har chippet sin båt med sånn en boks som folk er så negativ til her og han sier han ikke har problemer. Jeg chipper ikke før eventuell garanti er ute og denne motoren var ny i mai i år! Han får heller ikke turtallet opp noe høyere men han får bedre kraft og det er lettere å gå opp i plan med større vekt i båten. Han har samme motor som meg. Jeg ser at jeg må ha flaps på båten, ikke bare fordi jeg må opp i 2800-3000 for å få den opp i plan men også fordi en person som sitter 10 cm feil med skinka bak gjør at båten får en liten helling. Ellers stter jeg pris på at burgermeister tester ut propeller for å finne den beste til "min båt" hehe ;) Snart skal jeg fortelle om min tur med Lykkepille rundt jæren på veg til Risør og historien der med etterfølgende historie som enda ikke er avsluttet...%"&%) Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
Burgermeister Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 (redigert) Etter å sannsyligvis hatt problem med ECU`en fristar det lite med tuning. Mekanikaren eg hadde til å sjå på det sa at høgare eksostempratur og større mengder med diesel som skulle gkennom dysene kunne by på problem. Sa at 150 og 170 ikkje er heilt like, noko også vektforskjellen på 110 kg indikera. Kokar då ned til eventuellt propellskifte. Redigert 7.Mai.2011 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Nokon som har kjennskap til Turbo propellane som Winrace selger? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Jeg tror ikke en 4 blads nødvendigvis er en mirakelkur når det gjelder prestasjoner, jeg tror "Burgermeister" at du skal satse på en 3 blads med stort bladareal og diameter 15"+ siden du sliter med å holde båten i plan ved lavere hastigheter. Og gå ned på diameteren på propellen gjør bare dette problemet værre. Stor diameter og bladareal vil holde båten i plan ved lavere hastigheter,stigningen vil i mindre grad gjøre dette. Gode alternative propellere er Merc Mirage + og Merc Enertia, dette er propellere som vil hjelpe på problemet. Redigert 27.April.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KnutIvar@home Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 slik jeg har skjønt det , så er 4 blads brukt mye pga å minske viberasjoner jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Har skifta motor og drev. Har no ein 170 med eit Bravo 1 X drev. Med gammal propell Black Max 14,5x19. Winrace foreslo ein 14,25x21 3 blads i stål. Er litt usikker og ventar på svar frå Progress Marine som brukar 3 ulike beregningsprogram. Saksa frå sidene deira:Reduksjonen 1,50:1 og 1,59:1 kan gi 1” forskjellig stigning som kan resultere i en propell som er 100-150 omdreininger for lett eller for tung. Utvekslinga på nytt drev er 1,81:1 mens det på gamle var 1,65:1. Veit ikkje heilt kva dette inneberer men innbiller meg at nye drevet skal kunne handtere større propell. Dei trudde at propellen eg har no er for liten slik at den stenger for dieselpumpa. Lurte på om nokon hadde erfaring med Turbo propellane. Det er vel Ballistic/Apollo som er mest brukt. Bravopropellane er rådyre. Trur også Solas skal funke bra. Har forøvrig montert flaps og klare nå å halde plan ned mot 13 knop. I utgangspunktet hadde eg også trudd at 21" skulle kunne passe, men blei litt usikker når eg såg at girutvekslinga hadde så mykje å sei. Den eg har er garantert for liten då eg har svært god akselerasjon men dårligare toppfart. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Då har eg fått to ulike beregningar. 1) 14,25 x 21 Turbo 2) 14,5 x 19 Ballistic Kor stor betydning har forskjellen i diameter? Nok til å kunne gå opp ein pitch? Ingen som har erfaring med turbo propeller ? Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Prata med Progress Engeneeting og kom fram til at ein Apollo i same størrelsen passar bedre fordi båten er så brei, 22 fot og 6,75 i bredda. Ballisticen har litt lett for å dette gjennom på breie båtar. Skulle få bytte viss det vart skivebom. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Då har eg prøvekjørt. 0,8 meir i toppfart, omtrent same baugløftet, godt og vel 2 knop meir på 3000-3500 rpm. Differanse på 5 knop på fart og forbruk, dvs 0,75 l per nautisk mil. Null auke i forbruk med flapsa heilt nede. På andre drakk den skikkelig mykje då. Tett på 4000 rpm når eg tilta drevet heilt ut. Propellen er also betre i mellomregisteret, litt betre på toppfart og meir økonomisk. Skuffa med tanke på toppfarta og baugløftet. Infridde på mellomregisteret og på komforten. Er vel ikkje så godt å få både i pose og sekk. Viktigaste er vel at den vart betre der eg bruka den mest. Hadde no vore artig å prøvd ein Ballistic....... Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 (redigert) Var visst ikkje rette propellen alikavel. Har no store problem med å få den opp i plan med gummibåten på hekken og 2 vaksne og 2 ungar i båten. Forbruket på mellomregisteret har også blitt mykje høgare. Kan det ha vore så marginalt at litt groe kan ha gjort så mykje utslag? Synes det gradvis har blitt semre når eg tenke på kven og kva eg har hatt i båten. Har no bestilt ein Ballistic med same spesifikasjonane. Det aller viktigaste er sjølvsagt å få båten ut av vatnet. Kan ein Black Max vere betre egna enn ein stålpropell på min båt? Det er vel også ei muligheit for at eg må gå for 4 blad, tenke då på ein Alpha 4. Har ein vanntank på 60 liter under sofaen. Kan det gjere susen å flytte den og eller batteria framover i båten? Er nok skuffa og frustrert etter alt styret som har vore siste året. Hadde nok trudd at 20 gampar meir og stål skulle slå betre ut. Ser ut som Merc sin Mirage kan vere eit alternativ Verado. Vi får prøve Ballisticen først. Redigert 23.Juni.2012 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Nå trenger eg hjelp! Prøvde Ballisticen i dag og det var frå gale til verre. Fekk ikkje båten opp i plan i det heile tatt. Fekk alarm på motorertempen. Etter eg fekk tatt ned temperaturen seig eg sakte inn i havna igjen. Tempen datt faktisk ikkje meir slik den normalt gjer når eg går sakte. Meir cupping var alså ikkje tingen. Er her nokon som har gode innspel? Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Har prøvd med 15,25 i diameter og med 4 blad og stigning på 18". Ingen suksess det heller. Trur eg avslutta og går opp til 21" og tilbake til alu. Fekk 3800 rpm på første og 4000 rpm på andre. Ser rett og slett ut som Apollo ikkje passa til installasjonen min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.