Jump to content

Gjestehavn i Larvik


didrikbe

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som kan anbefale gjestehavn i Larvik? Jeg reiser nedover fredag 25. juni og skal besøke noen der i helgen. Jeg finner gjestehavn i Stavern men håpet det var noe nærmere Larvik sentrum. Ev. er det noen som har plass jeg kan leie for helgen? Båten er 2,8m bred, så jeg trenger vanligvis en 3.5 meter plass.

 

-Didrik-

Link to post
Share on other sites

I Larvik er det svært dårlig med gjesteplasser og Stavern er kanskje det nærmeste. De stedene du kan fortøye i Larvik er i såfall svært utsatt for vind. Det skal være noen plasser på Fritzøe brygge, men fant ikke de selv når jeg tenkte å overnattte i seilbåten et par netter. Jeg endte opp i Stavern.

 

For ordens skyld så jobber jeg i Larvik.

Link to post
Share on other sites

Til helgen blir det lite eller ingen vind, så da er flytebryggene ved Pakkhuset på vestre brygge helt kurant. Ingen avgift der så vidt jeg vet. Ellers kan du ligge på utsiden av "fiskemoloen" i Vadskjær båthavn. Gratis her også. Her kan det bli litt svell fra Superspeed, men ellers helt kurant når vindstille.

Begge disse alternativene er fem minutter gange fra torget.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Du kan legge deg på plass nr. 5 i Skottebrygga når jeg tenker meg om. Denne er ledig i helga.

Skottebrygga er på innsiden av Tollerodden - helt inne i indre havn - øst. Når du kommer inn innløpet i havna så har du en stor treseiler samt losskøyta Fritjof II og Colin Archerbygde Jærbuen liggende longside på moloen. Rett i akterkant av Jærbuen som har plass nr. 3 finner du plass nr. 5 i hjørnet. Den er merket med nummer. Det er fast akterfortøyning - noe tynn, men holder fint inne i andedammen der. Bruk den. det er ankring forbudt i havna. Hvis noen spør så har du lånt plassen for helga av "Promlaget".

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Vi har alltid pleid å ta en natt eller to på Fritzøe brygge hver sommer, der er det landstrøm og vann, og nesten aldri problemer å få plass selv om det er lite der. Ikke tror jeg det koster noe penger heller. Har ihvertfall aldri sett noe skilt eller forstått hvordan jeg skulle betale.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Knallfint vær her nå, så det er ingen problemer å ligge på innsiden av flytebryggene på Vestre brygge. Det er bryggen med pakkhuset du har litt til høyre for midten på bildet ditt. Gratis å ligge, men ingen strøm. Toalett på Pakkhuset i åpnigstiden.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...

Er det noen som vet om det har kommet noe tilbud for overnatting med båt i Larvik nå?

Tenker å besøke konserten i Bøkeskogen første helgen i August,og det hadd vært fint å ligge i båten da.

Foruten de som har blitt nevnt mener jeg.

Frank.

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...