Mariell Startet 24.Juni.2010 Del på Facebook Startet 24.Juni.2010 (redigert) Som emnet sier, er det noen gjestehavn i Fredikstad? Skal over fjorden i morgen og må ha en overnatting i Fredrikstad. Hvis ikke gjestehavn, noen plasser som en kan legge til og sove uten for mye hopp og sprett fra paserende båter. Redigert 24.Juni.2010 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Superkul Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 masse plass i kanalen midt i byen - men bølger fra passerende båter kan ikke garanteres utelatt i helgen men fendre godt og drikk tett før du binger så går det rundt i stedet for Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Salt Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Det er gjestehavn i Vesterelva nedstrøms Kråkerøy bru, og i Nøkledypet/Kråkerøy båtforening. Pga bruarbeider i elva bør du gå øst for Kråkerøy. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Honduras Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Tøffet ut Vesterelva på fredag kveld, så da var det ihvertfall åpent... Hvis du ikke er avhengig av å komme helt inn til byen, er det en del som legger seg til i Strømsund, det lille sundet innenfor Strømtangen fyr. Ligger ganske så beskyttet der. Spørs hvor du krysser over fjorden antar jeg. Kommer du rett over mot hvaler blir det kanskje litt for langt opp, men for de som kommer innenfra er det ett greit stoppested. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mariell Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Takker for info! Kommer til å gå over fra Vrengen til Strømtangen. Regner ikke med å komme avgårde før ved 1600 eller noe sånt. Med min fart (7-8 kn)er jeg ikke over før ved 20-21 tiden, og da regner jeg med at de fleste fine uthavnsplassene er opptatt. Strømsund hadde vært ett alternativ.Siden jeg ikke har noe å gjøre i Fredrikstad før Lørdag formiddag. Så på NRK at det er meldt liten kuling i morgen ettermiddag/kveld. Slår det til, blir det overnatting på Vestfold siden og over tidlig Lørdag. "Høyhuset" Mariell er ikke noe særlig glad i stor side sjø. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
andersmp Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Fredrikstad Gjestebrygge Strøm, vann, WC, dusj, vaskerom, med maskin og tørketrommel. Fri innseilingshøyde 9,5 m. Kråkerøybrua åpner 06.00, 09.00, 12.00, 14.30, 18.00 og 21.00. Gangbua Vesterled høyde 5,65 m og åpnes på anmodning - 69341721 Fakta Fredrikstad Gjestebrygge Telefon 69 39 65 00 Antall gjesteplasser 30 Dybde i havnen 2,5 - 5 meter Fortøyning langsgående skinne med ringer Havneavgift kr 100 u/strøm, kr 150 m/strøm pr døgn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Hei Mariell og takk for sist. Edholmen kan du gå til når som helst på døgnet. Der er det alltid plass. Litt utenfor Fredrikstad men ikke så ille allikevel. Vi lå der når dattera var på håndballcup i Fredrikstad. Absolutt ingen fasiliteter, men solid og fin brygge. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Juni.2010 Del på Facebook Svart 26.Juni.2010 Edholmen - hvor er det ? Steder som alltid har plass er det kjekt å få notert seg. Googlet det og fant vel mest en marina under oppbygging og en facebookgruppe som savnet Edholmen Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2010 Her er beskrivelse av Edholmen. http://www.havneguiden.no/id/29069?havn=943&grp=27,24,943&cc=1 Vi overnattet ved Kjøkøysund marina. Var der såpass sent som 21.30 og gikk igjen før 10 på formidagen, så det var ikke mange passerende båter mens vi lå der. De få som passerte viste hensyn og holdt lav fart. Bortsett fra noen skjærgårdsjepper, men det er normalt. Mye bølger lagde de heller ikke, selv om de sikkert forsøkte så godt de kunne. Det ble en stille og rolig natt. Etter å ha bunkret 1100ltr. Diesel i/på nøkkeldypet, gikk ferden videre til Grebbestad hvor vi nå ligger. Ganske mye båt, men ikke fullt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Salt Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Edholmen - hvor er det ? Steder som alltid har plass er det kjekt å få notert seg. Googlet det og fant vel mest en marina under oppbygging og en facebookgruppe som savnet Edholmen En marinautbygging i stillstand, tenker jeg ... men bryggene ligger der, de! All bebyggelsen på land er revet, og det er planer om oppføring av nytt, men man kan lett komme til å tro at noe har kommet i vegen for å gjennomføre planene. Økonomi, kanskje? Det var masse båt der lørdag ettermiddag, kunne jeg se fra leia nordenfor. Om noen går rundt for å ta betalt for å ligge der, aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Marida Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 En marinautbygging i stillstand, tenker jeg ... men bryggene ligger der, de! All bebyggelsen på land er revet, og det er planer om oppføring av nytt, men man kan lett komme til å tro at noe har kommet i vegen for å gjennomføre planene. Økonomi, kanskje? Det var masse båt der lørdag ettermiddag, kunne jeg se fra leia nordenfor. Om noen går rundt for å ta betalt for å ligge der, aner jeg ikke. Det er en kombinasjon av dårlig økonomi og plunder med byggetillatelse og grunneier. Ja, det kommer en kar og tar betaling, helt greit for å ligge på de fine bryggene. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 (redigert) Jeg tror ikke jeg kommenterer akkurat de sakene her. Men bebyggelsen har vært vekk i noen år nå. Redigert 28.Juni.2010 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Radioinspektøren Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 (redigert) Hei Hvis båten din er høyere enn 5,5 meter kommer du ikke igjennom Fredrikstad. For å komme til gjestehavna må du nå gå Kjøkøysundet og opp østre løpet. Gangbrua midt i byen har problemer og de får ikke fiksa dette på 4-8 uker står det i avisen... Redigert: Ops... ser du skulle avgårde i helgen som var. Uansett en opplysning til andre som lurer.... Redigert 30.Juni.2010 av Instant Karma (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.