Polarn Startet 24.Juni.2010 Del på Facebook Startet 24.Juni.2010 Var ute å koste meg på 3100 omd da ladelampa begynnte å lyse. Kontollerte reimene men de var hele. Ladelampa sluttet å lyse og nå virker det som om dynamoen er død. Startet forsiktitg med blinking på lampa for så å lyse konstant for så å slukne helt. Når jeg skrur av og på tenningen er den fremdeles død. Kan dynamien ha tatt kvelden eller er det mulig å fikse med å bytte børster om det er det på den? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arvid_A Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Hei! Dårlige børster kan nok gi slike utslag - se også Ingars utmerkede dynamobeskrivelse: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/17767-dynamo-og-lading-av-flere-batterier/ Du har selvfølgelig sjekket at ladelampa er OK?... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 (redigert) Den skal jeg lese. Sjekket ikke lampa da jeg antar noe er galt. Hva skal voltmeteret stå på når dynamoen lader? Jo mer jeg leser tråden til ingar virker det som det er børstene, noen som et hvor jeg får tak i nye, Lasa har vel kanskje? Redigert 24.Juni.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Lasa kunne ikke skaffe børster til dynamoen. Ikke hadde de bytte dynamo heller. Ny 4800,- Noen som vet om hvor man kan kjøpe bytte dynamo, har en gamel liggende eller om det er mulig å oppdriver børstene til den jeg har et annet sted? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arvid_A Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Du har ikke et bilelektrisk verksted i nærheten, da? Det er jo et stykke unna deg, men jeg har hatt mye nytte av Knapås Elektriske i Spydeberg når det gjelder slikt. http://maps.google.no/maps/place?hl=no&um=1&ie=UTF-8&q=knap%C3%A5s+elektriske&fb=1&gl=no&hq=knap%C3%A5s+elektriske&hnear=Oslo&cid=634971758016423270 De har utrolig mye "småsnadder" liggende i skuffer og skap. Sjekk de fysiske målene på børstene dine og hiv deg på telefonen, så skulle det ikke forundre meg om du finner noe der! Jeg tror imidlertid at det haster litt hvis du skal få tak i verkstedfolket der nå før helga! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Jeg byttet akkurat min dynamo på en TAMD40B. (Samme dynamo som deg) Byttet da til en ISKRA 100 Ampere. Fungerer flott. Tolema 70 A 2631,- 100 A 2915,- Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Polarn Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Var den gamle defekt BjornLie? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
BjornLie Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Nei, men det var en eldre Valeo på 70 A. Ønsker mere ladestrøm og det fikk jeg. Merkbart bedre med ny dynamo. Kan være at den gamle ikke var optimal. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Polarn Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Har sendt deg en IM BjornLie Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Noen som har erfaringer med et firma som heter Importex AS? http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=22726507 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.