Dalton Startet 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2010 På BMC Commander er det montert en Jabsco 4760-111 impeller-pumpe til oljekjøleren for giret. Denne lekker litt gjennom et hull tett inntil innfestinga til blokka. Er dette normalt? Det er ikke mer enn noen dråper, men alikevel. Hvem fører impeller til denne pumpa? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hansi Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 La-Sa Maskin forhandler Jabsco pumper og antageligvis reservedeler til pumpene. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 http://www.jabscoshop.com/spare-parts/default.aspx?code=4760 Prøv denne linken. Fekk ikke lagt den inn skikkelig. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Dalton Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg vet det har blitt sagt mye for og i mot Biltema her inne, men har de impeller til denne pumpa? Hvis jeg har forstått diverse overgangslister riktig, så skal dette være samme impeller som sitter i bl.a Volvo Penta AQ95-100, og hete 875808-897055 eller J09-1026B hos Johnson. Noen som kan si om dette stemmer? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Smellingen Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Obs obs! Høres ut som slitt simmerring og lekkasje gjennom sladrehullet. Les mine nyervervede erfaringer her: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/67751-penta-md21a-sjoevann-i-motor-via-impellerpumpe/page__p__957101__hl__md21__fromsearch__1#entry957101 Riktignok annen motor, men pumpene er jo ganske like. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Dalton Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Har akkurat snakket med La-Sa maskin, og det var ikke særlig oppløftende . Pumpa på min motor har gått ut av alle sortiment for lenge siden, og rep-sett er ikke å få tak i. Han hos La-Sa anbefalte meg å bygge om til reimdrift med ny pumpe, men jeg tror ikke feriebudsjettet har rom for større investeringer når det gjelder båt denne sommeren. Er det noen som tilfeldigvis har en slik motor liggende, med hel pumpe på? Er i så fall veldig interessert. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
mateco Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Et bilde av pumpa hadde vært en fordel! Om ikke pumpehus, aksling, kam, deksel, er nevneverdig slitt så får du kjøpt ny simmering og lager hos en vanlig maskinforretning! (Standard varer). Om du skaffer ny simmering så husk å få erstattet fjæren i syrefast! Mulig at du får kjøpt impeller-sett hos BT. Da følger også ny pakning med for deksel. Lykke til! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Dalton Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Her er bildet av pumpa: Vannet pipler ut på undersiden, rett innenfor fettkoppen. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.