Jump to content

Beste rute fra Bolærne til Nord-Koster i ettermiddag?

Kristina III

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal fra Nøtterøy til Nord-Koster i kveld. Motorbåt, normal cruisefart 27 knop.

Ser det meldes kuling fra sør-vest i fjorden i ettermiddag, kan bli mye sjø fra siden.

Drar ut Hui-kjæla over til Missingen.

Hva anbefaler dere videre dersom bølgene er verre enn familien kan leve med? Innsiden av Hvaler? Hvor går jeg best inn da i så fall?

Hva er den "normale" indre leia til Strømstad på østsiden av fjorden?

Ser ut til at Yr spår en topp på vinden ved 18.19. tiden. Deretter skal det dreie over på vest og minkene og senere Nord.

Tønsberg tønne spås 12 m/ fra 1700 til 1800. Det er vel sånn cirka da jeg hadde planlagt å runde.

Men det skulle blåse 7 m/s i Sandefjord nå, men er maks 4m/s.

Ved Strømtangen er det varslet en topp på 10 m/s mellom 1500 og 1800

Jeg tusler utover ved 1600 tiden og ser hvordan det er der ute. Tviler vel på om sjøen rekker å bygge seg så mye opp på de få timene med vind over 8s/m det her er snakk om.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Dette er bare bygevær med vind i front. Blir ikke noe bølger ut av det.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...