Jump to content

Hvordan fjerne irriterende irr?


Snekker'n

Recommended Posts

Kjøpte meg to CRC bokser i fjor da jeg fikk dette problemet på kontakten mellom den fastmonterte stereoen og det avtagbare frontdekselet. Den første var for å fjerne irr på kontakten, det fungerte glimrende men på en bryter og en knapp kan du sikkert benytte billigere remedier. Den andre boksen var for å hindre irring, (uten å ødelegge for elektrisk kontakt) og det middelet fungerer aldeles grimrende. Ikke noe irr etter behandling med dette!

 

Nå var jo dette for en elektrisk kontakt, ville bare nevne det om det kunne være til hjelp :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Sparyet, ventet (litt lenger enn bruksanvisningen sa) og gnikket så "intelligent" altså ut fra kontakten for ikke å dytte irr inn der det ikke var ønskelig. Funket som sagt glimrende, men som jeg sier er det sikkert billigere løsninger i markedet! Vet heller ikke hvor holdbar denne beskyttelsen er der hvor det er mye mekanisk slitasje. Men når det er sagt vil jeg ikke tro det er forsøket med disse boksene som sprenger ditt båtbudsjett :smiley:

 

På innsiden av de kalesjeknappene du har har jeg benyttet silikonspray som jeg har sprayet på en fille og så påført. Det gav meg "lette" kalesjeknapper+knappeputer i to sesonger før jeg måtte gjenta.

Link to post
Share on other sites

Har ikke forsøkt CRC-varianten ennå, men prøvde Autosol-metoden i går.

Det ga ikke noe særlig heldig resultat.

Forkrommingen ble borte, og det ble prikker i stedet...

 

Finnes det ikke trykknapper i rustfritt syrefast?

 

img_5843.jpg

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Nei, de er ikke vanskelige og bytte. Baksiden skrues inn med skrue.

Knappedelen har en kobber-ring. Hvis jeg husker riktig, bruker jeg en rørtang og klemmer baksiden sammen noe ganger, til den går fra hverandre.

I settet følger det med dor og undelags-skive. Trekloss+tanga på doren gjør at du kan kakke den sammen uten å kveste fingrene.

Settet er her, finnes i diverse kvaliteter. Knapp

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...