68 GT Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 (redigert) Ble i dag oppringt av en "kunde" og der etter av if forsikring,for å utføre en takst av skrog og drev på en båt som har kjørt på skjær. Har liten erfaring med å fakturere forsikringselskap,men jeg måtte kjøre 9 mil tur-retur samt brukte en drøy time på å gå i gjennom skadene. Kan jeg fakturere selskapet for km godtgjørelse og en time arbeid(550+mva? Hvilke satser er det ev på km godtgjørelse? Regner med at jeg får jobb med glassing av skrog og rep av UVhus da andre aktører holder til titalls mil unna. Jeg har reparert båter,biler og traktorer mm. i oppdrag av forsikringsselskaper,men aldrig utført/fakturert en takst noen gang Redigert 25.Juni.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Hansi Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Kan jeg fakturere selskapet for km godtgjørelse og en time arbeid(550+mva? Hvilke satser er det ev på km godtgjørelse? Fakturer vanlig timebetaling på hele oppdraget inkludert kjøring er min mening. Er småpenger i den store sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
Vannlinjen Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Enig med forrige. Fakturer timer for all tid du bruker. Enten det er det ene eller andre. Km i tillegg. Tror statens sats i dag er 3,60 pr km. Ingen jobber gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg taksterer bygningsskader for if, fakturerer medgått tid, km og har alldri hatt problemer med det. I 90% av tilfellene utfører vi jobben og da etter et eget regneprogram de bruker. Utfører vi ikke arbeidet i de tilfeller det blir kontant oppgjør med ft får jeg betalt medgått tid for kalkulasjonen og Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
småbåtentusiasten Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Skjønner den "moralske" problemstillingen du nevner. Den vil i tilfelle kun gjelde for dine lokale kunder, ikke overfor et forsikringsselskap. Du skal jo også utarbeide en rapport, det er en time til! Statens kilometersats er Kr 3,50 for personbil. Er nylig justert opp. Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Det er forholdsvis vanlig i mange bransjer å fakturere halv timepris for kjøretid (når strekningen er så lang) + kjøregodtgjørelse/evn. bompenger/parkering + full timepris for selve jobben og eventuell rapportskriving. Redigert 25.Juni.2010 av Lijanka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 KM godtgjørelse er nå 3,65 etter statens satser. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Hvorfor ikke spørre If? Har selv ved en del anledninger spurt oppdragsgiver hva slags betaling de vil tilby og mulig jeg selger meg billig, men har tilgode å diskutere prisen og faktisk fått mere enn jeg hadde tenkt til å be om. Et forsikringsselskap er nok vant til å (måtte) betale godt for seg. Forøvrig så er statens satser langt lavere enn det som i andre sammenhenger opplyses er de virkelige utgifter til bilholdet så ikke benytt disse hvis du kan unngå det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
grusapa Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 spørst på hvilke avtaler vi har med firmaer,,, men endte så er det full times pris på kjøring. og i enkelt tilfeller også km i tillegg.. spørst om hvor langt det er. eks. over en 2 mil å reise så er det km i tillegg. det er noen rare regler for hvordan det er med om du har passasjerer men du har vel ikke det i dette tilfelles.. eks. så er det full pris for passasjer de 4 først timene også etterpå så er det bare 25 %.. men hadde jeg vært deg så hadde jeg skrevet normal pris på timene til kjøring.. også 3,65 er det vel for hver km. bare sette det opp på regningen sikkerlig så ordner det seg. Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
68 GT Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Takker for alle svar,da har jeg fått noe å gå ut i fra. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.