Krsand Startet 27.Juni.2010 Del på Facebook Startet 27.Juni.2010 Har kjøpt meg båt med Yamaha innenbordsmotor og yamaha hekkaggregat/drev. Blokk er 5.7l V8. Det er stort sett hva jeg vet. Er det noen som har erfaring med dette? Og hvor får man evnt tak i deler når det behovet skulle melde seg ? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Ganske sjeldent, skulle jeg tro - var i kjøpsposisjon på en slik for et år siden. Det er vel ikke tilfeldigvis en Windy og en tidligere eier på befinner seg på Nesodden utenfor Oslo? Den eieren bør ha litt peiling på det. Hvis du ikke får andre gode responser her skal jeg bla i gamle papirer eller høre i det lokale båtmiljøet. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Motorblokkene er jo "vanlige" GM blokker, Tenning og instrumentering er fra Yamaha, deler til tenning koster skjorta! en kompis hadde en slik, men han satte inn ny Mercruiser. Drevene er jeg usikker på hvem som lager, men det passet ikke da han byttet til den nye motoren. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Krsand Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Drevet står det også Yamaha på. Sitér dette innlegget Link to post
Krsand Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Slik ser det ut i motorrommet. https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13452/dsc_8089.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Tech V5000 Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ravn's garage har eller skaffer deler til den. Sitér dette innlegget Link to post
Krsand Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Da får jeg sjekke med Ravns garasje, og høre. Den virker foreløpig helt upåklagelig. Dersom noen andre har opplysninger, er jeg takknemlig for alt.. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Yamarin bruker Yamaha innenbordsmotor i sin største modell - har vært på markedet noen år. Derfor kan også yamarinforhandlerne hjelpe til med servicedeler/annet. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Drevet har jeg hørt(lest) endel positivt om. Mener det er hydraulisk innkobling av disse,så det blir mykere gearskift. Er nok bra saker dette Sitér dette innlegget Link to post
Krsand Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Kan du klare å huske hvor du har lest om dette drevet ? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Det var i båtmagasinet bl.a. Yamaha påhengsmekanikere skal vite alt om dette. Lykke til,dette blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Hydradrive heter vel dette drevet - som er basisen for det som Yanmar nå kaller "sitt drev" har jeg blitt fortalt. Stemmer at det har hydraulisk gear. Windy monterte Yamaha STI dieselmotorer og hydradrive drev en gang tidlig på 90 tallet. Jeg spurte Windy sjefen om hvorfor de sluttet med det - og han sa at dengang hadde drevene en lei tendens til å gi seg etter drøye tohundre timers drift. Her er Yamarinen med Yamaha diesel motor http://www.yamarin.com/Default.aspx?tabid=1556 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.