Jump to content

Har du kjennskap til Yamaha innenbordsmotor m/drev ?

Krsand

Recommended Posts

Ganske sjeldent, skulle jeg tro - var i kjøpsposisjon på en slik for et år siden.

Det er vel ikke tilfeldigvis en Windy og en tidligere eier på befinner seg på Nesodden utenfor Oslo?

Den eieren bør ha litt peiling på det. Hvis du ikke får andre gode responser her skal jeg bla i gamle papirer eller høre i det lokale båtmiljøet.

Motorblokkene er jo "vanlige" GM blokker, Tenning og instrumentering er fra Yamaha, deler til tenning koster skjorta! en kompis hadde en slik, men han satte inn ny Mercruiser. Drevene er jeg usikker på hvem som lager, men det passet ikke da han byttet til den nye motoren.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

• 5 uker senere...

Hydradrive heter vel dette drevet - som er basisen for det som Yanmar nå kaller "sitt drev" har jeg blitt fortalt. Stemmer at det har hydraulisk gear.

Windy monterte Yamaha STI dieselmotorer og hydradrive drev en gang tidlig på 90 tallet. Jeg spurte Windy sjefen om hvorfor de sluttet med det - og han sa at dengang hadde drevene en lei tendens til å gi seg etter drøye tohundre timers drift.

Her er Yamarinen med Yamaha diesel motor

http://www.yamarin.com/Default.aspx?tabid=1556

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...