Sjølyst Startet 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2010 Jeg skal kjøpe påhenger til en eldre askeladden, og antar at en 6 HK motor kan være passe. Båten er over 40 år (se bilde under). Noen som vet om jeg trenger kort eller lang stamme til denne båten? Er også usikker på hvordan jeg ev. skal måle. Er det fra toppen av akterspeilet og helt til bunnen av kjølen midt på båten eller er det bare høyden på selve akterspeilet? Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (redigert) LItt vanskelig å se siden bildet er så lite, men hvis du måler i senter på akterspeilet så finner vi det ut. Eg har en 5hk tohatsu med kort stamme liggende, skal se om eg husker å måle på den når eg skal til sjøen etterpå. Men hvis det er det rovennlige skroget så skal den ha lang stamme.. Redigert 27.Juni.2010 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Meklingsmannen Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Hei Kort stamme 381 mm Lang stamme 501 mm ekstra lang stamme 635 mm Måles fra toppen av akterspeilet til bunn av akterspeilet Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Gode ting Meklingsmannen Målte på tohatsuen, det var det ca 44 cm fra festet på motoren og ned til (anti?)kavitasjonsplaten.. Litt ot, ser dere begge er fra Askøy, hvor på øyen bor dere? Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Sjølyst Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Takk for svar! Da har jeg målt akterspeilet, og det er 42 cm fra topp til bunn. I tillegg kommer kjølen som jeg anslår stikker 10-15 cm. Da kan vel jeg konkludere med at det er lang stamme som gjelder? Neste punkt er å finne et godt tilbud på en motor. Tenkte å ringe litt rundt i dag og høre om det er noen som har en overligger på lur. Off topic til Anders_K: Jeg bor på Kleppestø. Morsomt at det kun er Askøyværinger som snakker sammen i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Bare hyggelig det Vi kan vel nesten det ja, som eg nevnte i går så skal det rovennlige skroget ha lang stamme og på bildet ser det ut som det er en rovennlig.. Ja eg så det bare var Askøyværinger her, litt morsomt. Bor på Hanøy selv Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.