KarmaZ Startet 27.Juni.2010 Del på Facebook Startet 27.Juni.2010 Hei, jeg startet på prosjektet med å pusse ned en gammel trebåt, som hittil i fjor hadde ligget på land i 31 år. Den ble malt grønn siste gang den ble sjøsatt. Jeg begynte i fjor å pusse den ned til treverket utvendig. Er snakk om en 14 foter, så det er ikke så stort. Men i år har jeg begynt på den innvendig. Og vil si det er svært tungt arbeid. Er det egentlig bare malingsfjerner som tar det groveste? Har en sånn skrape, men det duger til null på de bordene som fysisk ikke har vært i kontakt med vann. Sitter som lim, og det er flere lag. Så er det noen som har noen gode, billige og enkle råd for å få bort all malingen, er jo mye kroker og krimser, så vil ikke ende med å ødelegge hele båten for å få bort malingen. :P Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Blåselampe er vel det raskeste, om du ikke trenger fin tre-overflate. Tok en skuteside ganske kjapt, før linolje/tjære/terpentin Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Propanbrenner og to personer. En til å varme og en til å skrape. Går så det griner Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.