Jump to content

Startproblem med Wallas 40d

Vidarfre

Recommended Posts

Jeg har Wallas 40d med "infopanel" og hver gang jeg skal starte den kommer det opp "fel på glødstift" i displayet. Jeg kan nullstille denne feilen og prøve igjen og etter mellom 5-10 forsøk så starter den opp, og dette er uavhengig om jeg har landstrøm eller motor sviver så det er ikke spenning som er for lav. Bruker 4kvadrat ledning til batteri (ca 1.5m). Gikk og kjøpte ny glødeplugg hos forhandler og monterte denne uten at det ble noe bedre. Det var lite eller ingen sot i brennkammeret heller, har noen opplevd lignende?

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

• 2 uker senere...

Denne feilmeldingen kommer når strømtilførselen til plugg er enten for høy eller for lav, glødeplugg er avbrent, eller krets på kretskort er defekt.

Samme melding kommer også om batteriet er tomt, eller det er forsøkt tilkoblet 24 v.

Utover dette har jeg ingen forklaring, og varmeren bør nok sendes inn for kontroll/service for systemsjekk.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 2 uker senere...

Jippi, fant feilen etter 3 timers prøve og feile metoden, i kabelen fra glødeplugg og inn på kretskortet var det litt dårlig kontakt, målte ca 6-7 amp i starten (skal være 8-10), så jeg koblet av koblingspluggen på kortet og bøyde forsiktig på stikkene og...vips..iorden. Satte den sammen og den starter på 1 forsøk..hver gang :cheers_wine:

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...