Rookey Startet 28.Juni.2010 Del på Facebook Startet 28.Juni.2010 Hei! Jeg har teakdekke i cocpiten på min seilbåt. Dette er plank som er skrudd fast. Fugen går ned ca halve tykkelsen av planken. Flere steder er skruene løsnet (sluppet i glassfiber, ingen hold). Jeg begynt jobben på en av flatene, tatt bort natemasse, tatt av noen plank, rengjort o.l. Ved å lese rundt her på forumet kommer spørsmålet. Siden skruene mange plasser har løsnet, og jeg må lage nye hull for å få feste, kan jeg ikke like gjerne bare ta av hele dekket og gjøre godt rent, fjerne alle skruer, og heller lime det på? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Jeg ville limt det på med Tech7! Pass på å vask godt med avfettning på både plast og teak før du limer og ha noe tungt å sette oppå for å presse teaken godt ned. Pass også på at det er godt og varmt slik at Tech7en herder : ) Flere skruehull øker sjansen for lekasjer! Sitér dette innlegget . Link to post
Bartesam Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Kan lime det på plass med Sikaflex også. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
carolina Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Jeg har kjøpt en tynn glassfiberplate fra Sandøya båtdekk i Tvedestrand som jeg skal kutte til som en mal og lime teakplankene oppå.og deretter lime hele dekket ned i cockpiten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.