Jump to content

Vaske de gamle, eller kjøpe nye puter.


Propellen

Recommended Posts

I båten vår er det noen gamle, sikkert uorginale, skumgummiputer med ulltrekk på. Etter mange år er disse ikke lednger så lekkre.. Trekka går i vaskemaskina, men det jeg lurer på er hvordan får jeg varska putene? De ser ut til å være laget av ganske ordinær skumgummi. De er ganske lange så ser for meg at jeg må ha dem i badekarret, men det har jeg ikke så om noen har andre tips hadde det vært topp! Noen som har tips på hvilken type vaskemiddel som kan fungere? Putene er fulle av svarte prikker..

Eller,

så lurer jeg på om det kan være på tide å bytte dem ut..

Noen tips på hvor man får tak i puter og trekk? Og hvordan type puter som egner seg?

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har samme utfordring i gamlebåten. Jeg har vasket trekket flere ganger, men skumgummien har jeg gitt opp å få ren og luktfri. Skumgummi er nok ikke ment å vare evig, det trekker inn både soppsporer, oljedamper og annet over mange år som du ikke får løst opp og fjernet igjen (hos meg er de nå 28 år gamle og på tide å skifte ut). I mitt tilfelle overlater jeg til ny eier å ta denne oppgraderingen.

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Selve skumgummien kan du vel kjøpe ny? Skjær til med de gamle som mal, og så tar du på nyvasket trekk. Aner ikke hva skumgummi koster jeg, men kan da ikke være så dyrt?

 

En annen tanke er jo å ta de i bilen, kjøre til et selvvask-anlegg og henge de opp i matteholdere. Dynke på med bilshampoo og høyttrykk? Bare en idé..

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...