Jump to content

50 hk mercury 4 takter, bra motor?

Vegabond

Recommended Posts

Hei.

Skal se på en båt og motor i morgen, og jeg lurer på om det er kurrant motor?

Ser i denne tråden ( https://baatplassen.no/i/index.php/topic/61338-4-takt-outboard-kun-8-10-aars-levetid/page__st__100 ) at de er utsatt for korrosjon?

Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har tid til og lese over 20 sider med info, så kan noen fortelle meg litt om dette?

Motoren er en 2003 modell 4 takter 50 hk mercury

Mvh Robert.

Og hvor mye kommer det seg på?

Har også en 2008 eller 2009 modell på handa, er disse bedre eller er de likedan?

Mvh Robert.

Hei

Det er ikke generelle korrosjonsproblemer på disse nyere motorene. Men det kan være kondensproblemer ved sakte fart i kaldt vann (Mercury er ikke gode til dette bruk).

Eldre motorer som har tæret hull på adapterplaten kan ha fått korrosjonsproblemer på blokken. Hvis dette er tilfellet blir fort kostnadene ved reparasjon svært dyre/ulønnsomt

Sjøfalk

har hatt en, og brukt masse en 50hk mariner samme modell. Disse motorene har framstått som noe av det mest feilfrie jeg har brukt. Min 50hk yamaha 4 takt var det bare tull med(blokken sprakk etc) og min 45 hk _honda hadde elektronikk problemer en gang i tiden. Nå er vel strengt tatt Mercury 50 og Yamaha 50hk den samme motoren(var hvertfall, følger ikke så godt med på disse størrelsene lenger). Så for de som er Yamaha fan så skal vel en Mercury 50hk være godt nok.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...