Vegabond Startet 29.Juni.2010 Del på Facebook Startet 29.Juni.2010 Hei. Skal se på en båt og motor i morgen, og jeg lurer på om det er kurrant motor? Ser i denne tråden ( https://baatplassen.no/i/index.php/topic/61338-4-takt-outboard-kun-8-10-aars-levetid/page__st__100 ) at de er utsatt for korrosjon? Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har tid til og lese over 20 sider med info, så kan noen fortelle meg litt om dette? Motoren er en 2003 modell 4 takter 50 hk mercury Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Ta høyde for at du må koste på skifte av adapterplate+pakninger til plata. Bortsett fra det, så har jeg inntrykk av at det er helt greie motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Vegabond Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Og hvor mye kommer det seg på? Har også en 2008 eller 2009 modell på handa, er disse bedre eller er de likedan? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Kommer helt an på hvordan du velger å gjøre det,men det mest rettvisende er å spørre en hercuryforhandler om pristilbud på dette. Om de nyere modellene sliter med det samme problemet vet jeg ikke,men en bør anta at de har lært leksa på den dyre måten. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfalk Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Og hvor mye kommer det seg på? Har også en 2008 eller 2009 modell på handa, er disse bedre eller er de likedan? Mvh Robert. Hei Det er ikke generelle korrosjonsproblemer på disse nyere motorene. Men det kan være kondensproblemer ved sakte fart i kaldt vann (Mercury er ikke gode til dette bruk). Eldre motorer som har tæret hull på adapterplaten kan ha fått korrosjonsproblemer på blokken. Hvis dette er tilfellet blir fort kostnadene ved reparasjon svært dyre/ulønnsomt Sjøfalk Sitér dette innlegget Link to post
Vegabond Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Men får jeg sjekket dette bare ved og se på motoren? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 har hatt en, og brukt masse en 50hk mariner samme modell. Disse motorene har framstått som noe av det mest feilfrie jeg har brukt. Min 50hk yamaha 4 takt var det bare tull med(blokken sprakk etc) og min 45 hk _honda hadde elektronikk problemer en gang i tiden. Nå er vel strengt tatt Mercury 50 og Yamaha 50hk den samme motoren(var hvertfall, følger ikke så godt med på disse størrelsene lenger). Så for de som er Yamaha fan så skal vel en Mercury 50hk være godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Vegabond Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Man skulle jo tro at en 2008/2009 modell motor burde holde en stund uten problemer. Skal i vei og se på den i kveld fohåpentligvis, noen spesielt jeg burde se på ? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.