Jump to content

Sjømannen skal på Slipp. Hva er viktig og sjekke/gjøre ?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Men hva må blandes med grønn, for og få gul? :flag_bp:

Primærfargene innenfor maling er rød, gul og blå. Grønn er en blanding av blå og gul. Skal du gjøre grønt gult, må du blande i så mye gult at det blå ikke synes lenger. Glem det.

Mye billigere og enklere å bruke det gule du må kjøpe til å male med med, i stedet for å bruke det til blanding.

Redigert av 2nd Trikker'n (see edit history)

Det er jo dette jeg lurer på? :giggle: Hvor får jeg blandet dette? Kan jeg evt. ta med en bitte av skroget, og be disse som lager gelcoten at jeg skal ha samme farge som bitten? :cheers: Eller hvem lager hva? Gelcote? eller Primer? Hva trenger jeg for og reparere denne skaden av disse 2 tingene? :flag_bp:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Og Top coat er hva? Hva er forsjellen på gel coat, og top coat? :sweat:

Eneste jeg kan finne som heter top coat er noe maritim har for treverk: Topcoat

Når du støper en båt, maler du først forma innvendig med Gel coat. ,Det er Gel coaten du ser som "Fargen" på den ferdige båten. Gel coat er to-komponent og herder i "vakuum". Den herder dårøig i luft og egner seg dårlig til å male det støpte skroget innvendig. Der bruker du Top coat, soem herder i luft.

Top coat er egentlig Gel coat som er tilsatt noe lurium og voks. Og nå vet du like lite om det som jeg

Takker! :cheers: Men så var det for og få rette fargen! Hva er det som må være gult? Sparkelen, eller top coaten? Primer er vell bare en lakk av noe slag? Er helt ny på dette, har alldri støpt eller reparert skader i glassfiber før! :sweat: Så en gang må være den første, og det blir vell på mr. Sjømann 22 (stakkars forsøks kanin) :giggle::saint:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...