Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Nei da, jeg bare kødder med deg. Ingen ting som heter Under Coat Men du bet på Du har forstått rekkeflgen rett bare altså uten Under Coat Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 hahaha, der bet jeg på gitt! Du e no litt av en fyr e du haha... Men fra spøk til ''alvor'' Hvordan få gul sparkel? Er top coat blank? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Som sagt, du trenger ikke gul sparkel om du skal lakke (Top Coat) Jotun selger Top Coat, men er vansklelig å finne rette typen siden båten din er slitt. Det du kan gjøre er: Slip rent skadet område. Sparkle med glassfiber sparkl. Pusse til du blir fornøyd. Rengjøre. Prime. Så GUL Top Coat. Eksempel på Top Coat Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Som sagt, du trenger ikke gul sparkel om du skal lakke (Top Coat) Jotun selger Top Coat, men er vansklelig å finne rette typen siden båten din er slitt. Det du kan gjøre er: Slip rent skadet område. Sparkle med glassfiber sparkl. Pusse til du blir fornøyd. Rengjøre. Prime. Så GUL Top Coat. Eksempel på Top Coat Men Gul topcoat står ikke der Kan jeg blande noen av disse fargene får og få gul? er ikke kunstner, så har ikke peiling på farge blanding Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) For å gjøre det hele enda enklere, så kan du får små sår i gelcoat bruke KUN dette og ikke styre med alt det andre. http://komplettfritid.no/product/jotun-gelcoat-filler-80ml Denne får du nesten i fargen til båten din. Og nei, du kan ikke blande noen av disse for å få gul. Om du skal lakkere hele båten hadde kun brukt gelcoat filler inntil videre. Redigert 1.Juli.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Jeg trodde Polarn fleipa, men det er noe som heter undercoat også, men trenger du bruke det. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Nå vil jeg ikke kalle den skaden ibauen min for liten då, menmen Er dette kun nettbutikk? Har Jotun Malingssenter dette montro? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Jeg trodde Polarn fleipa, men det er noe som heter undercoat også, men trenger du bruke det. Haha, Faktisk så gjør det det! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Undercoat er jo primer i all slags greier ja, men ikke Under Coat Skaden i baugen din er ganske klassisk og er liten. Om du ikke er så nøye på det holder det med ca farge gelcoat filler. Om du skal om lakkere hele båten går du for gull og gjør det ordentlig med en gang. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Begynner ikke med noe total ''renovering'' av skrog no! Er såpass langt ute i sessongen allerede, så dette får bare vente! Men kan Bergen Malingsfabrikk ha noe sant montro? (Gul Topcoat) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Denne tråden var interisann Skal faktisk på biltema imorgen, då kan jeg svippe innom Nordåsdalen, og sjekke om de har noe på Ar-Ha plast. Redigert 1.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Sjømann! Top Coat = total omlakkering Gel Coat Filler = Reparere små skader. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 begynner og få det inn no! haha, enkelte må ha ting inn med tesje vettu Men har de topcoat på Ar-Ha plast, så bør de no ha Gelcoat og vell!!!!! :cheers: Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Pick up the god dam phone, synd vi ikke har en teskje smily Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Skal ringe de imorgen jahha! Ja, tesje motiv skulle vi hatt, hadde vell fått en del tesjeer iløpet av denne tråden vil jeg tro Men sann e det med ting du alldri har vært borti før, bedre og spørre en gang for mye en en gang for lite! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Enig Det er to måter å lære på, bli lært eller prøv selv. Billigst er nok den første. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 hehe, jeg tar den andre jeg! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
kjedermeg Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 begynner og få det inn no! haha, enkelte må ha ting inn med tesje vettu Men har de topcoat på Ar-Ha plast, så bør de no ha Gelcoat og vell!!!!! :cheers: Er ikkje ar-ha plast stengt? Ta deg en tur inn til Alvøen marina så får du alt du trenger til skaden din. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Er de det? Min ''onkel'' (kalte han onkel) jobbet med støping/reparasjon av båter i alvøen marina, men han måtte gi seg pga. alle stoffene Men de selger da ikke fiber, top coat, gel coat og sant der vell? Redigert 1.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hjeltefjord Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Stikk innom Bjørn Alvøen så får du det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Men kan Bergen Malingsfabrikk ha noe sant montro? (Gul Topcoat) Maritim har gul topcoat. Den er muligens veldig gul så da må det blandes med hvit for å få riktigere farge Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Stikk innom Bjørn Alvøen så får du det du trenger. Det er jo ikke butikk der vell? Bare verksted mener jeg Ringte til AR-HA, men det kom det opptatt signal, er de stengt montro? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 IMORGEN BLIR DET SLIPP FOLKENS! :flag_bp: Så jeg MÅ få tak i Gelcoat! Ser at Maritim har gul Topcoat, er dette lite smart og begynne med på småe sår? Eller går det fint? Skal Gel/topcoat males på som siste strøk? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Nike Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Skal Gel/topcoat males på som siste strøk? Yepp, reparer såret først så male over med topcoat, slipe, polere og så ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Du har ikke fått det med deg ennå du Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.