Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 No har jeg Blir bare fort forvirret av alle disse navnene, Gel coat, top coat, primer osv Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
adeneo Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 http://www.maritimstart.com/gelcoatfarger.shtml Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Og så Under Coat. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 (redigert) Då har jeg vært på Biltema og Maritim! Kjøpt bunnstoff (Hempel) , sink, båt cleaner, båt voks, båt polish, motor isolasjon, maskeringsteip, Gelcoat, Maritim Primer, Og som vanlig, litt snacks! Kjøpte Hvit Gelcoat, får heller bare leve med det, kansje jeg kan finne noe gul hobby maling (Til modell båter) Og lakke litt over Redigert 2.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Då har jeg vært på Biltema og Maritim! Kjøpt bunnstoff (Hempel) , sink, båt cleaner, båt voks, båt polish, motor isolasjon, maskeringsteip, Gelcoat, Maritim Primer, Og som vanlig, litt snacks! Good luck på slippen da, er meldt drittvær men du får hive en presenning over å lage deg et telt:) skal være opphold i hele morgen og til ettermiddagen på søndag da så stå på Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Hehe, jah! Dritt vær! Men det er flo kl. 16:30 imorgen, så hiver den opp på slippen kl. 16:00 Så får jeg høytrykkspyle den, og tørke av med fille etterpå, så jeg får det tørt til 6 tiden. Så får jeg se hvor lenge jeg blir stående ut på kvelden, må iallefall få bunnsmørt den! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 (redigert) Då har jeg funnet frem nødvendig utstyr jeg må ha med! Pussemaskin: Høytrykkspyler, denne er liten men meget kraftig! Rimeligt langt skaft også, så kommer meg godt under båten, så jeg slipper og legge meg ned på alle fire under båten Malerulle: Varmepistol: Så ligger resten av utstyret i broderen sin bil! (Etter en dyr tur på maritim og biltema) Har vell fått med det meste? Skjøteledning har han på slippen, slange til spyleren har han, og selvfølgelig støm og vatten! Redigert 2.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
2nd Trikker'n Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Ikke glem engangshansker! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Hansker er kommet i posen! Men ellers takk for tips mister! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Hehe, jah! Dritt vær! Men det er flo kl. 16:30 imorgen, så hiver den opp på slippen kl. 16:00 Så får jeg høytrykkspyle den, og tørke av med fille etterpå, så jeg får det tørt til 6 tiden. Så får jeg se hvor lenge jeg blir stående ut på kvelden, må iallefall få bunnsmørt den! jada, har god tid mann Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Nja, god og god... Begynner og regne kl. 10 søndags morning Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Då er presseninger funnet fram! Så jeg får bygge meg ett lite tak! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Får si som sjefen min sier; Det er gjort på noen timer det der! Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Hehe, det meste ser lettere ut en det egentlig er! Iallefall fra kontorpulten hehe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Hehe, det meste ser lettere ut en det egentlig er! Iallefall fra kontorpulten hehe Det er sikkert å visst Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Då har brodern kommet hjem med ''Snacksen'' Jeg kjøpte tidligere idag! Liker det jeg ser! Sink er viktigt! Makeringsteip, malerkoster (For og komme innimellom med badestigen og andre gjenstander) Stylings Terninger Låseskiver til motorfestene ''Primer For Marine Sealant'' (For og fixe skade i bauen) ''Gelcoat Putti - Grå'' Og Herder (Dette er herder for poljester, men må no kunne blandes i Gelcoaten vell? : Tror det blir bra dette her! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Bunnsmørning! True Blue 30390, råeste blåfargen ! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Kos deg idag mann, nok å gjøre på i helgen ser jeg;) Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Hehe, ja.. No stikk eg snart bort på verkstedet for og montere lyddempingsplater i motorrom Så blir det slipp etterpå.... Kommer bilder iløpet av kvelden/natten Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hobby 430 Sport Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 hehe kjøpt terninger også Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 hehe kjøpt terninger også hehe, litt styling må til! Sjømann 22 På Slipp: Hade Døsjø! Kommet opp på ''trallen'' Så var det bare til og dra mine 1800 kg opp! Då var bremsene satt på, LA ARBEIDET STARTE! Trengs vask og pussing ja! Sinkene har gjort sinn jobb Flaps'n! Ror & Propell Høytrykkspylt: Trenger no ikke sjøvannsfilter iallefall! Ferdig og høytrykkspyle Propellen Trengs Vask, og puss! Ferdig og pusse, tenkte og polere den, så jeg får litt glans i den! Så mens båten tørker, kan jeg begynne og sparkle skaden ibauen! Satte en pinne i dreneringshullet fra taurommet i bauen! Ferdig og sparkle: Då har båten tørket, og jeg kan begynne og pusse! Så var det bare til og få på makeringsteip Nydelig Farge! Bare til og begynne! Brukte nesten 2 timer, så var jeg ferdig! Bare til og rive av teipen no! Meget fornøyd På med ny sink (0,5 kg) Fornøyd! Før jeg ga meg, vasket jeg skroget med Cleaner FØR: ETTER: Bra resultat! Så imorgen skal jeg polere, og vokse! (Skulle hatt poleringsmaskin ) Men pluttselig kom mørket sigendes, og 8 timer har gått fortere en noen gang Jento står no fint her! Regner med det blir sjøsetting igjen på Mandag! Takk for idag, god natt folkens! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 (redigert) DAG 2 PÅ SLIPP: Ferdig Med Cleaner! Polering: FØR: ETTER: Sink på Akslingen, Fin klaring på begge sider! Pusset Badeplattformen: Fått lyddempingsplater i motorkassen: Terningene er kommet opp! Så var det den skaden ja... Sparkelen er tørket, så begynnte og pusse ned: Priming Next: Siden jeg ikke fikk tak i gul, kjøpte jeg Grå gelcoat, merket av område, så det ikke kommer til og se helt på tryne ut! Ferdig blandet med 2% herder. Bare Til og kline på, så ble det slik: Slik ble det etter jeg tok av teipen, så skal jeg pusse ned imorgen, og polere! Imorgen blir det sjøsetting! Redigert 4.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Geir Hel Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 (redigert) Toppers Snart min tur til å få båten over vann håper eg. så eg får vekk groe Redigert 4.Juli.2010 av LEVIND (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.