Volvomekanikeren Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 (redigert) Ja, er glad jeg har fått unnagjort det no! Når jeg er ferdig og reparere skaden i bauen imorgen, skal jeg høytrykkspyle, og polere overbygget! Takk for hjelpen alle sammen, og en spesiell takk til Polarn, for mye hjelp ang. glassfiber reperasjon! (Faen, glemte undercoat, må ta alt vekk igjen) Redigert 4.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Retox_93 Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Du æ ein racer til å jobbe!! Misunner den arbeids viljen du har ! Sitér dette innlegget Link to post
kjedermeg Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Fint på Foldnes? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Du æ ein racer til å jobbe!! Misunner den arbeids viljen du har ! Arbeids Viljen e på topp! Men har stått extra mye på no de 2 siste dagene. Må få den ut igjen, så jeg kan få den på verkstedet og få fikset dieselpumpen! Alle kan vist de vil ser du! Fint på Foldnes? Jada, har vært heldig med været også, begynnte og regne i dag, men har fått gjort meg ferdig med bunnsmørning og polering (Ikke overbygg, tar det mens den er på sjøen) Så regne kan det bare gjøre.. Har godt med presseninger i bauen, der jeg reparerer skaden, så det er ikke farligt! Det er noe som heter, Det Blir bra til slutt, men hvortid er det slutt? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
andk Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 nå blir båten din fin. Du er flink! Hvis jeg var deg ville jeg skaffet lakk og lakket det i samme farge som gulfargen. Sikkert litt flise spikkeri, men det blir penere:) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Spinnvill Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Hei! Kjempemorsomt å følge med på oppussingen din, veldig inspirerende. Jeg skal se på en Sjømann 22 i dag selv, og har ikke fått mindre lyst på båten etter å ha lest innleggene både fra deg og de andre Sjømann 22 entusiastene her på forumet! Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 nå blir båten din fin. Du er flink! Hvis jeg var deg ville jeg skaffet lakk og lakket det i samme farge som gulfargen. Sikkert litt flise spikkeri, men det blir penere:) Jeg skal på slippen no, og pusse ned... Så får jeg se nor den kommer ut, men jeg tror ikke det kan bli så gale med litt grått i bauen eg Hei! Kjempemorsomt å følge med på oppussingen din, veldig inspirerende. Jeg skal se på en Sjømann 22 i dag selv, og har ikke fått mindre lyst på båten etter å ha lest innleggene både fra deg og de andre Sjømann 22 entusiastene her på forumet! Takk! Lykke til, får håpe den faller i smak hos deg og! En knallbåt! Du skal vell ikke se på den som ligger på finn med navnet: Ferieklar Sjømann22? Kjøper du den, så blir jeg missunelig! Den har ingen skader i skrog, og meget pen! heh Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) Då er Sjømannen Sjøsatt, og skaden er reparert! Da jeg kom i dag tidlig, var Gelcoaten tørket, ser ut som jeg hadde rikitgt blanding med herder! Bare til og begynne og pusse, pusset for hånd, er så lett og pusse for mye med maskin. Blir bra dette: Fått av presenningene: Så var det bunnsmøring under såret: Herligt: Då kan det få stå og hvile seg litt: Mens jeg kan ta en runde med skroget Blir så fint og blankt atte: På vei ut: Snart helt ute no: Der var den kommet ut: Blir fort mye rot av og ha båten på slipp: En tur innom brattholmen og kjøpe middag Reperasjonen ble vellykket! Sjømann 22 Då var endå ett prosjekt over.. Takk for meg Redigert 5.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 (redigert) En tur innom brattholmen og kjøpe middag standard stoppestedet mitt når eg var rundt 15-16 å hadde en forlandsnekke liggende i arefjord, Hadde noen herlige grillbein der. E så flott at det, du har fått båten fin mann:) Men eg savner bilder av båten din innvendig. kanskje det ligger i en tråd jeg ikke har sett:) Redigert 5.Juli.2010 av Kleppeværingen (see edit history) Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hehe, battholmen/joker sinne grillbein er berømte de Knallgode! Kyllinglårende også! Nja, ho blir fin no! Bilder innvendig er det lite av Kan ta noen bilder imorgen og poste innpå her! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Tror butikken på brattholmen var fokus den gangen men uansett koselig plass:) Får vel ta noen bilder etterhvert jeg også. Valgte å legge gulvmatte/teppe i båten, som er skjært til og kan lett tas ut for en høytrykkspyling/vasking. Tenkte på å ligge teakgulv men det var hakket dyrt. Velger heller å gjøre det i neste prosjekt. Kommer også til å lakkere den marineblå/hvit til høsten da den skal opp igjen å ønsker meg marineblå kalesje til jul av min kjære kone. he he Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hehe, ja du får ta noen bilder Jeg har teak gulv! Men det blir fort litt hakk og riper i det, men skal pusse det ned, og olje det! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Du har det ja:) høres jo bra ut! Nei det får bli i min kommende Saga 27:) Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hehe, ja.... Satser på Nidelv jeg! Har liksom lyst og gå over til noe raskt, men stort. Windy eller noe Men det blir i dyreste laget endå. Men snekke skal jeg alltid ha, ingenting er bedre en en weekendtur, eller kveldstur i solnedgangen, i saktegående fart, så du får med deg hele nedgangen! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 hehe, Nidelv har fine båter de, sett en del på Nidelv 26 (Bra utnyttet plass) Aldri vært glad i denne farten eg. Har vel tatt meg ut for mye på asfalten. Så båt skal for meg aldri overtige 10-12knop:) Men no fløy det en fugl i topplokket her å viser meg vei til krybben, me talast te:) Ha en fin kveld! ;) Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hehe, du får skifte toppakningen så ikke fuglen kommer seg inn Natta! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Har hørt av en del no at jeg må legge innpå bilder fra båten invendig, Her kommer de Bak: Puter bak Styrbord: Real Teak! Batteribank 1: Batteribank 2: Lensepumpe: Dreggkassen: Taurom: Fiskeutstyr: Greas, olje og grill: Verktøysrom: Rengjøringsmiddler o.s.v Masse rart: Hovedstrømsbryter: Pentry: Gass: Komfyr: Dashbord: Display: Musikk Må man ha! Under Førersetet: Brannslukningsapparat, VIKTIGT! Førerstol: Whalla!: Vask: Oversikt Forrover: Ventil i Lugar dør: Toalett, Trangt, Men du får gjort dine behov (Trengs Oppussing) ! Kartbord: Lugar Styrbord: Pynt: BarSkap (Må bytte ut veggen) ! Takluke: Lys Lugar: Skap Til Kjøleboks: Gardiner (Skal skiftes ut, Blåe og hvite skal inn!) Bord Akter: Kan ikke klage på utsikten Dieseltank (50l.), har selvfølgelig påfylling utvendig! Gear Spaken, Og LYS! Då har dere fått en liten omvisning i Sjømann 22, båten jeg har forelsket meg i! Kom med innspill! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 (redigert) En snedden båt du har Martin, du e flink! :) Får vel ta en nærmere inspeskjon en vakker dag;) Angående gardiner så er det mulig eg har noen til deg. 8 stk. de er lyseblå/hvit stripet. Meget pene. Vi skal ha de i båten nå men vi skal sy nye gardiner i samme farge som sofaputer/trekk så da bli disse kassert. gardinene er så og si nye ( ser ubrukte ut) så gi en lyd hvis det er av interesse. kan ligge inn et bilde hvis nødvendig. ( får dem gratis selvfølgelig. ) spørs jo litt på høyde og bredde. Bredden på de er 58cm og lengde (loddrett) er 36 cm. Redigert 6.Juli.2010 av Kleppeværingen (see edit history) Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
nimbussen Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 heisann er mektig imponert over hva en 16 åring kan få til ,tipper at det ikke blir lenge til ditt neste prosjekt .Håper du får en fin sommer med båten din det har du fortjrnt Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Sjømann. 22: Hvor har du kjøpt takluka di henn? Og hva er målene? Skulle ha byttet den på Hantoen også, men finner ikke luke som passer. De har klart å støpe den skakk, diagonalen er ikke lik, trenger derfor en som er større en åpningen. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 (redigert) En snedden båt du har Martin, du e flink! :) Får vel ta en nærmere inspeskjon en vakker dag;) Angående gardiner så er det mulig eg har noen til deg. 8 stk. de er lyseblå/hvit stripet. Meget pene. Vi skal ha de i båten nå men vi skal sy nye gardiner i samme farge som sofaputer/trekk så da bli disse kassert. gardinene er så og si nye ( ser ubrukte ut) så gi en lyd hvis det er av interesse. kan ligge inn et bilde hvis nødvendig. ( får dem gratis selvfølgelig. ) spørs jo litt på høyde og bredde. Bredden på de er 58cm og lengde (loddrett) er 36 cm. Det hadde vært knall! Legg gjerne ut bilde, men tviler på det er samme mål, du har jo avrunnede vinduer heisann er mektig imponert over hva en 16 åring kan få til ,tipper at det ikke blir lenge til ditt neste prosjekt .Håper du får en fin sommer med båten din det har du fortjrnt Takk for det du, ikke lenge tiø neste prosjekt nei, men no skal jeg slappe av, og bruke båten, reiser snart på ferie (Tyrkia).. Men etter det, så blir det nok ett nytt prosjekt jah! Planen er og få den helt strøken, og se hvormye jeg kan få solgt den for... om noen år.. Sjømann. 22: Hvor har du kjøpt takluka di henn? Og hva er målene? Skulle ha byttet den på Hantoen også, men finner ikke luke som passer. De har klart å støpe den skakk, diagonalen er ikke lik, trenger derfor en som er større en åpningen. Hei Jørn! Den er kjøpt på maritim! Er usikker på mål, men 55x60 kansje? Kostet 1365,- mener jeg! LEKTE MEG LITT PÅ PAINT! Nytt bakrunnsbilde på pc'en ...... Sjømann 22, med oppvask og do. Stødig og god. Ligger skjeldent i ro. Blankt Skrog og reint dekk! I Din kjøl står det en Brummende Yanmar, så grå og fin EVIGHETSMASKIN! Sjømann22 Og Intet Annet! Redigert 6.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Det hadde vært knall! Legg gjerne ut bilde, men tviler på det er samme mål, du har jo avrunnede vinduer Det er jo bare å måle, kan legge inn et bilde imorgen. Men ser at du har 2 gardiner per vindu dvs 12 gardiner totalt for deg, vi har 10 fant jeg ut. Men to stk er noe kortere i høyden. Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 ja, jeg skal ta og måle! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Hvor ofte fyller du dieseltanken? Eller hvor mye bruker båten i timen sånn ca? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.