giver Startet 9.Februar.2003 Del på Facebook Startet 9.Februar.2003 Denne varmeren har fungert siden den ble montert i -87. For 14 dager siden startet jeg den for n't gang i vinter, inntil da har alt funket OK. Da jeg startet den, røyk det noe aller j...... ut av eksosen, den gikk et liten stund, og stanset igjen. Jeg har sjekket sikringer, og de er i orden, så langt jeg kan se. Er det noen som har erfaringer/gide tips å komme med ? Mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 9.Februar.2003 Del på Facebook Svart 9.Februar.2003 Er litt usikker på om dette kan hjelpe deg, men, har selv en Webasto dieselvarmer som fusker litt for tiden. Slo opp i Webasto-dokumentasjonen på <<hurtig feilsøking>> der står det... - mye (hva er mye?) hvit røyk - for lite diesel - mye sort røyk - for mye diesel eller for lite forbrennings-luft mulig at det har noe med doseringspumpen å gjøre...... Lykke til og hold oss orientert over hva du finner ut! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
SRA Svart 9.Februar.2003 Del på Facebook Svart 9.Februar.2003 Hadde på forrige båt en Ardic varmer som fusket, da var problemet tett stigerør, jeg tok av slangen og blåste det opp og det funket siden. Det stod filter på slangen men det stod etter stigerøret så det hadde liten hensikt når dritten sto i røret. Men filteret var kjekt å ha da jeg så at filteret var tørt og da kunne konstatere at problemet lå før filteret. Vet ikke om dette kan være til hjelp for din Eber. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Svart 9.Februar.2003 Del på Facebook Svart 9.Februar.2003 Uforbrent diesel i brennkammeret, da vil varmern ryke kraftig ved oppstart. Litt usikker på din varmer, men kan sjekke på jobben i morgen hvis du er intresert? Driver en del med dette bare større varmere. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond I Svart 9.Februar.2003 Del på Facebook Svart 9.Februar.2003 Har selv et lignende problem med min Eberspächer. Starter, går fint i 5-10 min, begynner å ryke noe voldsomt, kvit røyk, stanser. Har hatt noe rusk på tanken, og antar dette er årsaken. Skal rense den ,så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.Februar.2003 Del på Facebook Svart 9.Februar.2003 Min erfaring var at eksosen hadde sotet seg til slik at det ble for mye motsand her. Etter å ha renset og kortet ned denne funker alt fint. Med dette problemmet startet brenneren ok, men begynte å avgi svart røyk etter noen minutter. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Marton Svart 10.Februar.2003 Del på Facebook Svart 10.Februar.2003 Hadde samme problem. bare røk og dritt. Demonterte hele varmeren renjorde, la opp nye kabler med større kvadrat, sjekket glødeplugg og diesel tilførsel, ja alt som skal til for at den skal virke. fant ingen feil. Til slutt fant jeg ut at det eneste det måtte/kunne være var glødepluggen som ikke var varm nok. Helt riktig, satte i ny og etter det tente varmeren med en gang. Det er bare det at den kostet 600-700,- sa jeg hadde blitt sur viss den framdeles ikke hadde tent. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 10.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2003 Det kommer hvit røyk inntil varmeren kommer skikkelig igang, når den varmer "futter" det i eksosen og det kommer svart røyk. Hvit røyk når den slår seg av igjen. Tror jeg skal sjekke dieseltilførsel først. Mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 15.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2003 Ja nå har jeg vært nede i båten for å få varmeren i gang. Det ble delvis vellykket. Blåste opp dieseltilførsler fra tank, renset filteret på matepumpe, nytt dieselfilter mellom pumpe og brenner. Resultat. 1. Varmeren startes på full blås, tenner og stopper etter en liten stund. 2. Varmeren startes på full blås, setter den ned på halv fart OG DEN GÅR, lar den gå der en stund. Setter så på full blås etter en liten stund, og den j.... skiten STOPPER. Kan det være at matepumpe ikke gir nok på full fart, men nok på halv fart ?? mvh giver :drink: Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 15.Februar.2003 Del på Facebook Svart 15.Februar.2003 giver: Kan det være at matepumpe ikke gir nok på full fart, men nok på halv fart ?? mvh giver :smiley: Enten dét, eller brenneren får ikke nok friskluft til full forbrenning - har du sjekket luftinntaket ? I manualene til min Webasto anbefales også å sjekke dieselslangen og koblinger / bend for luftlommer som eventuell kan hindre nok diesel i å komme frem. W. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
giver Svart 16.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2003 I luftinntaket er det en magnetstyrt ventil som skal redusere luftmengden ved halv fart, kanskje en idé å sjekke denne ja. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Og siden da , har ingen hørt noe mere. Hvordan gikk det. :confused: Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
giver Svart 20.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2004 Og siden da , har ingen hørt noe mere. Hvordan gikk det. :eek: HeiJeg har ikke gjort noe som helst med den i vinter. Brukt den flere ganger i uken i hele vinter uten problem. I år ligger jeg innendørs, i fjor lå jeg utendørs. Mulig at dieselen ble for kald (tyktflytende) når jeg lå ute. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Sjekk også at utblåsningsristene er åpne. Hvis varmluften får for stort mottrykk, går brenneren varm og den stenger ned. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Jeg har også en varmer i båten.Problemet mitt er at jeg synes den ikke varmer så godt som før. Før kunne man nesten ikke holde hånden foran ventilen men nå kommer det bare en god lunk. Starter med et bjeff og går ellers som ei klokke.....(tror jeg)? Noen som har erfaringer? Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
hkj00 Svart 22.April.2004 Del på Facebook Svart 22.April.2004 Halloens, Jeg har en Wabasto som er några år. Den fingerade dåligt tils jeg packade om den. Ner en vermare blir några år så blir packningar stiva og tetter dåligt. Jeg betalte 3oo:- før en komplett sats til min Wabasto. Vidare så justerade jag opp instillningen på tilførd diesel (fra 7 til 9 på justeringsratten). Muligens kann detta hjelpa på din vermare oxså. Hilsen Hans Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.