Cirion Startet 30.Juni.2010 Del på Facebook Startet 30.Juni.2010 Med Lewmar drivenheten fulgte det med en spesialkabel hvor det står skal brukes på SPX10. Men forklaringen er ikke helt logisk for meg... Kabelen har et rele, og skal kobles mot batteri, clutch og spx10 i følge anvisningen. Men spx10 leverer da 12v styrestrøm på clutch utgangen (har vippebryter for 12v/24v)? Spx10 har også egen strømutgang for drivenheten. Drivenheten har 2 sett kabler, et for clutch styring (må ha 12v) og et for batteristrøm. Ser også at det i SPX10 esken ligger ved endringslapper på hva som følger med osv. Kan det være at SPX10 har endret design og den kabelen var for tidligere modeller? Eller leverer ikke SPX10 nok strøm slik at det skal brukes rele mot batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Jeg gav f. i den kabelen. Clutch strømmen fra SPX10 er 12v og Motorstrøm leverer max 25A mens Lewmar motoren trekker bare 5A. Så for de som lurer, koblet jeg clutch på lewmar drivenhet til clutch på spx10 og strøm på lewmar drivenhet til strøm ut på spx10. Funket på første forsøk :) Har vært ute og kalibrert kompass og autopilot. Den funker som den skal. Har også fått koblet Garmin GPSMAP 620 mot SPX10. Får kontakt, men må kalibreres den og, det får bli i morgen. God natt :) Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 2.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2010 Har nå fått et svar fra Lundebåt, og kabelen er med fordi clutch utgangen på SPX10 ikke leverer nok strøm. Skal montere den etterpå og teste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.