Bergen dørk Startet 30.Juni.2010 Del på Facebook Startet 30.Juni.2010 For dere med større båter er vel dette ikke noe tema, dvs der det er pantry med en viss størrelse og gjerne skapplass omtrent som i heimen. Vi som har båter med mer beskjedne pantryløsninger må finne andre måter å gjøre dette på og jeg er ute etter en praktisk løsning. Forslag? Løsninger det kan henvises til, gjerne med bilde? Ønsker altså noe fastmontert m/mulighet for lokk/stenging. Gjerne et mindre stativ, hvis det finnes. Noen Nidelv 26 eiere som har laget praktiske løsninger i sine båter? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 (redigert) Vi har et eget rom til søppelkasse. Stativet er i pulverlakkert tråd - ligner på de elfa lagde før i tiden. passer til vanlige handleposer. En tanke jeg kom på er å bruke sånne vacuum poser som man pakker bort puter og klær i (eller som skittentøyposer på reise). Da tar søpla mindre plass. Redigert 30.Juni.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ja, men du har vel et romslig pantry/kjøkken med mye skap, Bitteliten...finnes det noen smarte løsninger for fastmontering som tar forholdsvis lite plass. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 (redigert) Hva med en vanlig plast vaskebøtte med lokk og bærepose i, plassert inne på toalettet i en krok? Det har i hvert fall vi i vår Saga27 plass til. Det vil si, det er ikke helt sant. Vi har en rektangulær bøtte som om mulig tar litt mindre plass langs skottet. Lars H. Redigert 30.Juni.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 (redigert) Det har vi...men med flere kvinns ombord blir dette gjerne benyttet til andre viktige ting også, så det må egen søppel til på toalettet. Vi må ha en løsning utenom; tror jeg. Finnes det noen smarte stativ som som kan monteres på en lur plass, uten at det tar for stor plass? Vi har hatt løse søppelposer ol i bøtter og skap, men jeg er ikke helt fornøyd. Redigert 30.Juni.2010 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Kanskje du får noen ideer her, Ikea, småoppbevaring Likte den trekantede for hjørnemontering, minuset er at den er i laminert papp kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 De nyeste bussene har noen småe svarte spann... Kansje det er noe og anskaffe? henge på innsiden av en skapdør ol. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
free Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Hvordan tilrettelegge for en god søppelløsning ombord: Det aller viktigste for å holde kontroll på søppelberget ombord er å ha stålkontroll på hva du tar med ombord. Har du vvbereder eller grei mulighet for å varme oppvaskvann er alt av papptallerkener å engangsutstyr bare tøv å bør droppes. alt som brenner forsvinner gjerne på bålet om kvelden etter at grillingen er ferdig. Det meste av matrester lar seg resirkulere kjappere en du kan si pølse med lompe, selv bruker jeg ikke la måkene få noe som helst, men det hender krabbene får litt snacs. Det du sitter i gjen med er en pose med pant/glass/plast, div sneiper og korker samt småtteriet som ligger igjen i bålet fra dagen før, det kan fint lagres på utsiden av båten på en knagg så lenge ikke du har matrester der. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Gode poeng, free, men jeg søker fortsatt smarte løsninger! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ask Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Hei Første bod er å ta minst mogeleg søppel ombord. Dvs. la mest mogeleg av emballasje ligga att i daglegvarebutikken. Alt organisk går overbord. I benkeplata i byssa så er det eit rundt lokk, ca. 15 cm i diabmeter. Under er det ein krage der me festar plastposen til søppel. Når posen er full så lagrar me den i eit stuerom til me kjem til ei hamn med søppelmottak. Glass og metall blir lagra i eit stuerom til det kan resirkulerast. Ask Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 (redigert) Jeg kikket på noen Nidelv26 på finn, og jeg ville vel vurdert å lage en kasse i meranti/mahogny-finer som passer inn under pentry/kokeapparat. Det avhenger jo av om denne plassen ikke er brukt til noe annet... og evt. at din (trådstarter) innredning er annerledes enn det jeg har sett på. Halvparten av plassen der burde være tilstrekkelog til et stativ passende til en vanlig bærepose? Har også sett en annen løsning, men det passer kanskje bedre for oss med trebåt... Ett eller annet sted langs siden under dollbordet et sted kan man lage en kasse som hengsles i bunnen og med et håndtak eller list øverst slik at man vippe den ut oppe. Så kan man ha et stativ eller en trådkurv tilpasset en bærepose i denne... Egil Redigert 30.Juni.2010 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Jepp, har tenkt på det samme. Tenkte jeg skulle høre om det var noen som hadde en ferdig løsning, som bare kan monteres på eks et sted som dette. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LykkelitenIV Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Hei ! Har hatt samme problemet, med å finne noe som egner seg. Jeg har nettopp kjøpt meg denne: jernia.no - Bøtte Regner med å finne en plass til den. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Bergen dørk Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Den så bra ut - takk for tipset! Min kone fant denne på Europris til 15 kr (!). Søppelklype med mulighet for fastmontering. Ligner på slike som en av og til ser på offentlige toaletter. Kanskje verdt et forsøk? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Roger jo Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Denne er / var av plast for 30 år siden er blitt fornyet med aluminium etter hvert som plasten har mørnet. Har en skapdør og litt plass bak er den super. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.