Jump to content

Hvordan fungerer dette mannlokket? (Plasttank, se bilde)


Comforthe

Recommended Posts

Hei godt folk.

 

Jeg har en liten lekasje fra mannlokket på dieseltanken min. Ville åpne det men ble litt i tvil. Lokket løsner når jeg skrur opp skruen i midten, slik at jeg kan løfte det noen millimeter opp, snurre lokket rundt eller dra det litt til sidene.

Det jeg egentlig frykter er at noe under lokket skal slippe og dette ned i tanken. Dette "noe" er det som strammer lokket ned mot tanken når skruen strammes. Men hvordan få det ut? Er det trygt å bare løsne helt til lokket kommer ut?

 

p6300312.jpg

 

Any clue anyone?

Redigert av Comforthe (see edit history)

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Link to post
Share on other sites

Ganske tyst Zach skulle være då :giggle: Det kan se ut som at lokket ikke er beregnet til og ta av, men bare lufte, skrur du formye på skruen, detter ''noe'' som er en flat brikke, ned i tanken, og ganske tvilsomt om du klarer og skru disse sammen igjen! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Ganske tyst Zach skulle være då :giggle: Det kan se ut som at lokket ikke er beregnet til og ta av, men bare lufte, skrur du formye på skruen, detter ''noe'' som er en flat brikke, ned i tanken, og ganske tvilsomt om du klarer og skru disse sammen igjen! :cheers:

 

 

Det er jo et hakk i den skiva som er nede i tanken. Det er jo for at den skal kunne tas ut ovenfra. Det er heller ikke tilfeldig at skruen er så lang.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Det er bare å skru opp.

På mitt satt det et kryss under, så du må "dra" lokket opp mens du turner.

Etterhvert ser du skruen og kan evt skyve lokket over til siden mens du holder krysset under i ro.

Krysset/braketten er konstruert slik at den skal kunne taes ut med lokket montert i braketten.

Samme når det monteres igjen, først en pinne ned for å holde i ro, så må du "løfte" igjen mens du skrur til det siste stykket.

Bolten på min var ca 8 cm lang.

Link to post
Share on other sites

Om du skulle miste underdelen ned i tanken, er ikke det noen katastrofe. Det er jo derfor du har mannhull i tanken, for å kunne rense ut av tanken! Høyst sannsynlig klarer du å få den ut uten at noe detter ned, men om du skulle miste en del er det bare ned med armen og plukke den opp igjen. Ikke bekymre deg for lukten, alle skikklige mannfolk lukter diesel! :lol::lol::lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...