Comforthe Startet 30.Juni.2010 Del på Facebook Startet 30.Juni.2010 (redigert) Hei godt folk. Jeg har en liten lekasje fra mannlokket på dieseltanken min. Ville åpne det men ble litt i tvil. Lokket løsner når jeg skrur opp skruen i midten, slik at jeg kan løfte det noen millimeter opp, snurre lokket rundt eller dra det litt til sidene. Det jeg egentlig frykter er at noe under lokket skal slippe og dette ned i tanken. Dette "noe" er det som strammer lokket ned mot tanken når skruen strammes. Men hvordan få det ut? Er det trygt å bare løsne helt til lokket kommer ut? Any clue anyone? Redigert 30.Juni.2010 av Comforthe (see edit history) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ganske tyst Zach skulle være då Det kan se ut som at lokket ikke er beregnet til og ta av, men bare lufte, skrur du formye på skruen, detter ''noe'' som er en flat brikke, ned i tanken, og ganske tvilsomt om du klarer og skru disse sammen igjen! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
prin435 Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Ganske tyst Zach skulle være då Det kan se ut som at lokket ikke er beregnet til og ta av, men bare lufte, skrur du formye på skruen, detter ''noe'' som er en flat brikke, ned i tanken, og ganske tvilsomt om du klarer og skru disse sammen igjen! Det er jo et hakk i den skiva som er nede i tanken. Det er jo for at den skal kunne tas ut ovenfra. Det er heller ikke tilfeldig at skruen er så lang. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Geir Hel Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 ingenting er umuligt. eg hadde tredd ett tau i den innderste festet for å løfte nok til å få noen gjengetørn for så dra ut tauet eller ka du enn bruker. så etter mitt syn så ser eg ikke problem med å skru den helt av Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Comforthe Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Det må vel være meningen at dette lokket skal kunne taes av? Dersom det bare var til lufting, hvorfor lage det så stort? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Seasu Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Det er bare å skru opp. På mitt satt det et kryss under, så du må "dra" lokket opp mens du turner. Etterhvert ser du skruen og kan evt skyve lokket over til siden mens du holder krysset under i ro. Krysset/braketten er konstruert slik at den skal kunne taes ut med lokket montert i braketten. Samme når det monteres igjen, først en pinne ned for å holde i ro, så må du "løfte" igjen mens du skrur til det siste stykket. Bolten på min var ca 8 cm lang. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Takk for gode tips! I morgen blir det demontering av lokk for å finne ut av hvorfor det lekker der. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
index Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Om du skulle miste underdelen ned i tanken, er ikke det noen katastrofe. Det er jo derfor du har mannhull i tanken, for å kunne rense ut av tanken! Høyst sannsynlig klarer du å få den ut uten at noe detter ned, men om du skulle miste en del er det bare ned med armen og plukke den opp igjen. Ikke bekymre deg for lukten, alle skikklige mannfolk lukter diesel! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jada Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 ..............demontering av lokk for å finne ut av hvorfor det lekker der. Det ligger en pakning mellom lokket og tanken. Dersom denne er skadet og du fyller tanken stufull, så vil det nok lekke ut diesel under lokket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.