G-sabb Startet 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2010 Hei,er den noen som vet noe om båtmerket Skagerak?Hvem som produserte osv.? Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Skagerakbåtene er samme som Ramin 785 OG 900 bant annet. Det jeg vet om snekka [785] er at dette er gode kvalitets båter. Tegnet av Kjell Rasmussen bygget for det meste av broren Odd Werner Rasmussen på Furre båtbyggeri på løddesøl i arendal kommune. Det er levert mange halvfabrikata. Er dette spørsmål i forbindelse med handel finn et farbrikkbygd eksmplar hvis det ikke det lyser godt håndtverk av den selvbygde. Skagerakk 900 er en ombygd versjon av snekka også en meget bra båt. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 De hadde også Skagerak 700 (Diana 700) og Skagerak 1000 (Kragerø 32). Forhandler var Lunde Båt i Oslo, nå kjent som importør av Bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 det eneste jeg vet om skagerakk er at den modellen som var gammle diana er en god båt for størrelsen og var meget rommelig sier de jeg kjenner som har erfaring med den Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hei. Vet litt om Skagerak 720 fra ca.1986-1987.. (Diana 700 før dette)da det er en slik jeg har, som også ble produsert i nyere dato (til 2005 muligens) da som Ramin 23 Diva Kansje du bør si noe mer spesifikt om typen da det også er mange varianter av eldre Skagerak modeller... Magne Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 båtmerket Skagerak Mnja. Skagerrak Marine Service ligger i den gamle Electroluxfabrikken i Strømstad. Bygger en bråte båter i året. Leveres som Gozzi, Cobra, Hydrolift, Stormway, Skagerrak, Oceancraft, RescueRunner og Kosterfjord. Skagerrak skrives med dobbelt r. "Den som reker rundt Skagr(Skagen)". Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Min far hadde på 80-tallet en Skagerak 21' "cabincruiser" m/VP 140Hk hekkaggregat. Fantes også som DC med dekk og vindskjerm. Vil nok tro båten vi hadde var fra slutten på 70-tallet en gang. Mange fine sommerminner fra weekend-turer med mor, far og fire unger. Må nok si mine foreldre klarte seg på mindre plass enn jeg hadde orket Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.