Jump to content

Produksjonsland Anteres680/Merry Fisher 645,nyhet Marlin 6,import?


Lall79

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg drømmer sterkt om å få kjøpe meg min første båt, og båter jeg har sett på er typisk som antares 680, merry fisher 645 og hansvik 630. Hvor sist nevnte blir vel hakket for dyrt for lommeboken. Har igrunn bestemt meg å bruke litt tid på å kjøpe båt, så ikke det blir et impuls kjøp som jeg vet av erfaring ofte ikke blir så vellykket.

 

Siden jeg er sunnmøring og derav litt "gjerrig" så tenkte jeg å sjekke opp å ta inn en båt selv. Har sett på båt i sverige/ gøteborg/ Rodins Marin AB siden de seller Merry Fisher 645'en. Jeg har skjønt at regnestykket fra sverige blir slik;

 

((Båtpris utlandet - mva - kronekurs)+(hk avgift)) x mva = båtpris ferdig tollet.

 

eller regnet ( m/ premierepakke og 115 yamaha 4 takt):

 

((415 000 sek/1,25)= 332 000 SEK = 278 000 NOK

 

Hk avgift 2010 = 150,50 x 115 = 17 308 NOK

 

Totalpris båt inkl mva: (278 000 + 17 308) x 1,25 = 369 135 NOK, som igjen er noe rimeligere en forhandler i norge, men her kommer også frakt priser i tillegg.

 

 

Lurer også på om dette regnestykket gjelder fra alle land?

 

Er det noen som vet hvor Anteres 680 og Merry Fisher 645 blir produsert??

 

Vet at selskapene er Fransk, men tror kansje de har produsjonen i et annet land...vet f.eks at quicksilver sin pilothouse blir produsert i Polen...

 

Noen som har gode erfaring med å ta inn båt selv?? hvorden frakte den til norge også på en trygg og rimelig måte?? Nor-lines? Lastebil? etc??

 

Er det kroner å spare, så skal nok en sunnmøring bry seg om litt ekstraarbeid ja :) hehe

 

Her en dag kom jeg over en positiv båtnyhet synes jeg jaffal, prøvde å søke mer info om den på nettet, men det var ikke så mye å finne...

 

Men så ut som et meget godt alternativ til Hansvik 630, se link under.

 

http://www.smarten.no/html/marlin_6.html

 

 

Takker for alle gode svar og ønsker alle en "blå" sommer ute på havet :)

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Hei,

 

Det kan hende du allerede har kjøpt båt, og at svaret kommer alt for sent, men det får våge seg.

 

Det stemmer at Jeanneau med utenbordsmotorer blir produsert i Ostroda i Polen. Verftet er så og si nytt og benytter topp moderne produksjonsmetoder. Som importør av merket i Nord-Norge har vi kun gode erfaringer med båtene som kommer fra Polen.

 

Når det gjelder egen import av båt må du være klar over at du da mister alle muligheter til reklamasjon. Importørene (Harstad Marina, Smarten og Fritidssenteret) vil ikke ta ansvar for båter vi selv ikke har importert.

 

Dersom du ønsker å se på en Merry Fisher 6 Marlin eller Merry Fisher 645 kan du for eksempel ta kontakt med Auto Marine på Fosnavåg. Daglig leder er Kurt Fylling og har tlf 99 11 95 96

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...