Slostrilen Startet 1.Juli.2010 Del på Facebook Startet 1.Juli.2010 Har en daycruiser med SX drev, 2006 mod. Båten har ca 70 timer på telleren. Kjøpte båten for noen uker siden, og hørte da ingen "ulyder" fra drevet. Når jeg var ute og kjørte her forleden dag, hørte jeg en slags "skranglelyd" fra drevet når gearet står i neutral. Dette kom etter jeg hadde kjørt en stund. Det kunne også virke som innkoplingen da ble noe mer markant enn når jeg begynte å kjøre (kommer et lite dunk når jeg kopler inn) Det er ikke noe ulyd i drevet når det er innkoplet så hvit jeg kan høre. Lyden er heller ikke alltid like markant. Olje ble skiftet før sesongen. Hva kan dette være? ser noen sier at det er normalt med lyder i drevet når det står i neutral, men ikke hvet eg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Drivknute.... So då spørs det kor gale det er, om det er kun litt rassling eller banking! Lytt etter om det blir verre! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 (redigert) Slitt drivknute vil gi lyd når du belaster denne. Dvs gir koblet inn, pådrag på motor kombinert med stort utslag på "rattet" evt powertrim. Skranglelyder som kommer når drevet er i fri og som forsvinner når du kobler inn, er normalt vibrasjoner fra motor som forplanter seg via dempeplata, drivaksel og ut i drevet. Det kan bedre seg med å skifte dempeplate men du har ingen garanti for at det forsvinner. Alle mine tidligere Volvo drev (270, 280) har lagd skranglelyder i fri, nåværende båt har helt nytt DP drev med nye kryss, ny mellomaksling og nye lagre i svinghjulskåpa, det skrangler i fri det og, ikke alltid men ofte. Forsvinner med en gang jeg kobler inn. Motor er 2000 mod og jeg antar at dempeplate er like gammel. Jeg har slått meg til ro med at slik er det bare. Redigert 1.Juli.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.