Jump to content

Badestige er den forniklet eller rustfritt stål


John_Kr

Recommended Posts

Hei folkens

Har begynt å ta høstservice på båten og oppdaget at festene til badestigen (leddet mellom de 2 stigdelene) er sprukket tvert av. Dette betyr at jeg enten må ha ny stige eller få dette reparert/sveiset.

 

Er stigen laget av forniklet stål eller vanlig rustfritt stål? Er det muligheter å få dette sveiset på et verksted? Det rustet i bruddet.

 

Båten er selvfølgelig en Yamarin.

 

Håper på svar fra dere.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Kan ikke tenke meg at det kan være noen annet enn rustfritt.

At det allikevel dannes rustbelegg i bruddflaten er helt normalt, overflaten må være polert for å unngå rust.

 

Dette kan uten problem sveises.  :rolleyes:

Takker for svaret

 

Det er relativt enkelt å sveise rustfritt stål, men forniklet stål er verre. Da må du fornikle på nytt. Skal først forhøre meg med leverandør så får jeg sikkert sveiset dette lokalt.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Båten er vel nesten helt ny så da er det vel bare å reklamere ovenfor forhandler og kreve ny badestige?

Holder på for øyeblikket med reklamasjonsskriv til leverandør. Listen ble på 3 sider av A4.

:drink:

 

Så det er ikke bare stigen jeg reklamerer på.  :discuss

 

For å si det slik - motoren er meget bra.  :yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Holder på for øyeblikket med reklamasjonsskriv til leverandør. Listen ble på 3 sider av A4.

:flag:

 

Så det er ikke bare stigen jeg reklamerer på.  :discuss

 

For å si det slik - motoren er meget bra.  :yesnod:

 

Jøss, kan det virkelig være så mye feil og mangler da. Ikke for det jeg har hatt ulike håndverkere i forb. med en større ombygging av et gammelt hus. Jeg hadde også et par A4 sider med kortfattede punkter over feil og mangler som måtte rettes opp.

Link to post
Share on other sites

Jøss, kan det virkelig være så mye feil og mangler da. Ikke for det jeg har hatt ulike håndverkere i forb. med en større ombygging av et gammelt hus. Jeg hadde også et par A4 sider med kortfattede punkter over feil og mangler som måtte rettes opp.

Jeg skal være forsiktig å uttale meg i den fasen jeg er i nå. Jeg/vi kjøpte 2 like båter og begge båtene har de samme feilene. Som jeg antydet tidligere så er motorene meget bra og står til forventningene, men når det gjelder båtene så kunne de ha vært av en annen kvalitet. Det er sikkert mye pirk fra vår side, men når man kjøper 2 båter til ca 1,0 mil så forventer og forlanger jeg at alt er i orden.

 

Slik er det bare med oss vanskelige kunder. :yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hvis at det kan være til noen trøst så er neimen ikke norske båtbyggere mye bedre. Et familiemedlem kjøpe en Askeladden 635 walkaround litt usikker på navnet. Her var det mye galt, de kan neimen ikke ha mye yrkesstolthet de som har montert denne båten.

Hadde det væer min båt så tror jeg at jeg ville prøvd å få opphevet kjøpet.

Link to post
Share on other sites

Hvis at det kan være til noen trøst så er neimen ikke norske båtbyggere mye bedre. Et familiemedlem kjøpe en Askeladden 635 walkaround litt usikker på navnet. Her var det mye galt, de kan neimen ikke ha mye yrkesstolthet de som har montert denne båten.

Hadde det væer min båt så tror jeg at jeg ville prøvd å få opphevet kjøpet.

Dette blir litt OT, men....... :yesnod:

 

Til litt trøst blir det jo, for valget sto mellom Yamarin 6210 og Askeladden 635 WA. Det betyr at det har ikke blitt noe bedre dersom jeg hadde valgt den andre båten.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Det er sagt mange ganger her på forumet før. Sier du A kan du også si B. Du har sagt at lista er lang - hva inneholder den? Jeg er litt interessert, for Yamarin er jo kjent for å lage gode båter av god kvalitet

Ja det er sant, men jeg synes at Leverandøren skal først få listen og få muligheter til å rette dette opp. Jeg ønsker dette pga av at jeg har en godt forhold til Leverandøren. Jeg kommer til å legge alle erfaringene i detaljer ut på erfaringssidene. Denne siden er allerede opprettet, men ikke lagt ut alle detaljer.

 

Så  du / dere får bare smørre dere med litt tolmodighet.

 

Dersom denne informasjonen er svært viktig for deg så kan du ta kontakt med meg pr IM.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...