sjømann _22 Startet 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2010 Trenger styrewire til denne.er rød strømpe med 2 enkle wirer i. er vel ca 76 mod motor.Er det noen som vet åssen jeg får av gearkassa fra motor. sitter godt fast. vet noen hvor impeller sitter, tatt av undervannshus men finner den ikke. og åssen olje skal jeg ha på undervannshus og kassa når det er el shift.? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 Har hørt rykter om at den girolja du skal ha ikke finnes og kjøpe lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2010 (redigert) ånååå olja får du kjøpt, den er ikkje så vanskelig å finne men den styrestrømpa derimot kan eg aldri tro du får tak i annet enn brukt. Dumt eg klipte nettopp av en sånn når eg demonterte mitt drev for kassering her for 2 uker siden da... Du skal ha olje type 'C' http://www.eurofritid.no/?pageID=1457&itemID=3786 finnes også i Sierra katalogen. Som flere nettbutikker fører varer ifra. Denne kan også brukes i overhuset. Transomen skal ha grease på early models som det står. Tiltmekanismen bare ordinær motorolje. Hva mener du med girkassa? Giret sitter i undervannshuset.. Impelleren sitter på undersiden av overhuset. Hva er det du skal skille som sitter fast? er det motor fra transom du mener? Isåfall er det bare å løse skruane rundt og dra rett ut.. Sitter gjerne litt fast da så du må til med et flatt skrujern/ meisel elr 2 å kile på hver sin side. Redigert 3.Juli.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjømann _22 Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 ånååå olja får du kjøpt, den er ikkje så vanskelig å finne men den styrestrømpa derimot kan eg aldri tro du får tak i annet enn brukt. Dumt eg klipte nettopp av en sånn når eg demonterte mitt drev for kassering her for 2 uker siden da... Du skal ha olje type 'C' http://www.eurofritid.no/?pageID=1457&itemID=3786 finnes også i Sierra katalogen. Som flere nettbutikker fører varer ifra. Denne kan også brukes i overhuset. Transomen skal ha grease på early models som det står. Tiltmekanismen bare ordinær motorolje. Hva mener du med girkassa? Giret sitter i undervannshuset.. Impelleren sitter på undersiden av overhuset. Hva er det du skal skille som sitter fast? er det motor fra transom du mener? Isåfall er det bare å løse skruane rundt og dra rett ut.. Sitter gjerne litt fast da så du må til med et flatt skrujern/ meisel elr 2 å kile på hver sin side. Dro ut wirene som var i strømpa. får bytte bare de.Fant impeller i går så da er det løst.ja blir vel motor fra transom ja. fikk delt den enne motoren fra transam i går. men den andre jeg skal bruke kassa/transam frasitter som f... har hengt opp motoren i taket og presset inn 2 brekkjern mellom motor og kasse ,får bare flyttet det 1 cm. så sitter sykt på splinsen.Med overhuset tenker du da på det som er gearkassa vis det hadde vært en bilmotor?tilt motoren fylles via lokket bak tilt motoren?der det står omc 4 cycle oil.? takker for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Var det så lurt å dra ut wirene før du fikk de nye da? overhuset er det som står oppå underhuset- Den saken med fingerhjulet på i 90' Tiltpåfyllinga er vel bare midt'ish på lokket så vidt eg kan huske. Om det står 4 cycle oil så er det nå ingen tvil hva som skal på. Transomen påfylling har en flathodet skrue øverst oppe over belgen på utsiden Sitér dette innlegget Link to post
sjømann _22 Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2010 Måtte ta de ut for å måle lengden.litt mer jobb å ta ut strømpa.men prøvde å ta de inn igjen og det gikk fint.må bare fine noen som kan klinke wirene i endene da... men trenger også juster mutter og skrue bak der wirene går inn.. noen som har dette liggende? Sitér dette innlegget Link to post
sjømann _22 Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Noen som vet olje mengde på transam? kedelig å bestille alt for mye:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.