Jump to content

Styrewire til draco 17 med omc + div spørsmål:)

sjømann _22

Recommended Posts

ånååå olja får du kjøpt, den er ikkje så vanskelig å finne men den styrestrømpa derimot kan eg aldri tro du får tak i annet enn brukt. Dumt eg klipte nettopp av en sånn når eg demonterte mitt drev for kassering her for 2 uker siden da...

Du skal ha olje type 'C' http://www.eurofritid.no/?pageID=1457&itemID=3786 finnes også i Sierra katalogen. Som flere nettbutikker fører varer ifra. Denne kan også brukes i overhuset.

Transomen skal ha grease på early models som det står. Tiltmekanismen bare ordinær motorolje.

Hva mener du med girkassa? Giret sitter i undervannshuset.. Impelleren sitter på undersiden av overhuset.

Hva er det du skal skille som sitter fast? er det motor fra transom du mener? Isåfall er det bare å løse skruane rundt og dra rett ut.. Sitter gjerne litt fast da så du må til med et flatt skrujern/ meisel elr 2 å kile på hver sin side.

Redigert av Plutonium (see edit history)

ånååå olja får du kjøpt, den er ikkje så vanskelig å finne men den styrestrømpa derimot kan eg aldri tro du får tak i annet enn brukt. Dumt eg klipte nettopp av en sånn når eg demonterte mitt drev for kassering her for 2 uker siden da...

Du skal ha olje type 'C' http://www.eurofritid.no/?pageID=1457&itemID=3786 finnes også i Sierra katalogen. Som flere nettbutikker fører varer ifra. Denne kan også brukes i overhuset.

Transomen skal ha grease på early models som det står. Tiltmekanismen bare ordinær motorolje.

Hva mener du med girkassa? Giret sitter i undervannshuset.. Impelleren sitter på undersiden av overhuset.

Hva er det du skal skille som sitter fast? er det motor fra transom du mener? Isåfall er det bare å løse skruane rundt og dra rett ut.. Sitter gjerne litt fast da så du må til med et flatt skrujern/ meisel elr 2 å kile på hver sin side.

Dro ut wirene som var i strømpa. får bytte bare de.Fant impeller i går så da er det løst.ja blir vel motor fra transom ja. fikk delt den enne motoren fra transam i går. men den andre jeg skal bruke kassa/transam frasitter som f... har hengt opp motoren i taket og presset inn 2 brekkjern mellom motor og kasse ,får bare flyttet det 1 cm. så sitter sykt på splinsen.Med overhuset tenker du da på det som er gearkassa vis det hadde vært en bilmotor?tilt motoren fylles via lokket bak tilt motoren?der det står omc 4 cycle oil.? takker for alle svar.

Var det så lurt å dra ut wirene før du fikk de nye da? :saint:

overhuset er det som står oppå underhuset- Den saken med fingerhjulet på i 90'

Tiltpåfyllinga er vel bare midt'ish på lokket så vidt eg kan huske. Om det står 4 cycle oil så er det nå ingen tvil hva som skal på.

Transomen påfylling har en flathodet skrue øverst oppe over belgen på utsiden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...