suzumer 290 Startet 3.Juli.2010 Del på Facebook Startet 3.Juli.2010 siden eg likte dette forumet svert godt https://baatplassen.no/i/index.php/topic/69999-ting-som-ikke-boer-kjoepes-paa-biltemaclas-ohlson-ol/ tenkte eg att eg kunne lage et forum om ting so er bra fra disse butikken.. kom med meninger Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 Hos Clas Ohlson finnes noen merkevarer til rimeligere priser. F.eks Kraftige hengelåser for saltvannsmiljø, ca 500-700 Kr.. Kostet vel ca 200 kr mer hos en typisk båtbutikk sist jeg kjøpte. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 bunnstoffet fra biltema funker bra syns jeg fenderne er noe dritt, pungterer hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 Jeg har allerede en tråd på ting som IKKE burde kjøpes, men den ble fylt med mye tull, håper det går bedre med denne:) Alt jeg har kjøpt av verktøy med 10 års garanti er jeg fornøyd med, har ødelagt noe men har fått byttet alt uten spørsmål. Er fornøyd med de små hvite lensepumpene, går uendelig :) Stortsett fornøyd med det meste igrunn. kjøper mye rart, ledninger, kabelsko, tau, ja det meste som ikke utmerker seg som dårlig i butikken. Kjøper jo f.eks ikke et sett med pensler til 40 kr for å samenlikne disse med jordankost til 200kr for så å si at det er dritt... Kjøpte høytrykkspyler til 1100kr i går, gleder meg til å prøve denne :) Har også noe el og trykkluftsverktøy, alt i alt fornøyd med alt pris tatt i betraktning. Handler sikkert for noen ti-tusener iløpet av året på tema så kan ikke nevne alt jeg har kjøpt :p Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 3.Juli.2010 Del på Facebook Svart 3.Juli.2010 har brukt en del en drill fra cotech når jeg har skrudd store flater. Veldig bra batteri kapasitet sammenlignet med en DeWalt jeg også bruker. Problemet er at motstanden er ikke så god på den som på Dewalten. men for å skru med: helt flott:) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 fenderne er noe dritt, pungterer hele tiden Har ikke samme erfaring! Har totalt 14 vanlige fendere fra Biltema (10 fastmontert på brygga, 4 i båten). Har i tillegg 4 kulefendere fra Biltema. Ikke én har punktert, eller blitt misfarget. Er meget godt tilfreds. Er også godt tilfreds med fendertrekkene fra Biltema. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
:båt1 Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 jeg hadde 4 fendere fra biltema i den gammle båtn min (Sjømann22) fenderene var ikke av den billigste typen og opplevde at på en av fenderne røyk det feste til linen etter noen månder mens to andre fender pungterte når jeg lå mot en fjellskråning i dagens båt har jeg en gigantisk kulefender far BT denne er jeg meget fornøyd med, med denne ligger jeg en halvmeter fra fjellet å trenger nesten ikke annen fendring Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Har handlet en del billige malerkoster/pensler, som brukes til polyesterarb. som kan hives etterpå.får et sett til 26.90 trur eg det var. polyester og herderen er helt grei.10 års garanti pipesettet har og fungert meget bra.har begynt å kjøpe en og annen fastnøkkel med skrallefunksjon, skal bli interessant og se om det holder.(10 års. garanti) Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 eg har brukt 2komp plyurethane båt lakk. har brukt den på innsiden og på utsiden av glassfiber skråg. veldig fornøyd med den. 10års garanti verktøy har funker meget bra. samme med rustfri båt\camping grill til 249kr. helt topp. best i test ellers epoxy til laminering samt polyester og duk. god kvalitet. har også prøvd di billigste hvite litt harde fenderne til en liten 15fots daycruiser. fornøyd samme med den minste lensepumpe og nivåbryter Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 helt enig med poliesteren. eg har brukt nesten 10 kg på ein båt eg har fikset bye småskader på (fikk båten gratis)allt er helt greit. billig og i forhold til poljesster fra maritim som er mye dyrere. bra det er nokken som er fornøyd med toppcoat 2k lakk fra biltema. hr tenkt å lakke båten bådeoppi og utenpå med denne lakken det siste va kansje litt av tema. men sånne ting er greit... så lenge det ikke er helt ute av tema Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 meget fornøyd med hengekøyen som eg kjøpte hos biltema. Sweet å ligge i den på fordekk:D Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
suzumer 290 Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 rust løser på biltema er sykt god ( er ein svart flaske) bland stoffet med varmt vann (står i bruksanvisningen) og la delene ligge over natten og da er både skit og rust borte.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 (redigert) Jeg liker sjøsekken, LED-lampene og det nye tauverket BT har er helt konge! Redigert 9.August.2010 av KapteinFredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Er veldig fornøyd med BT på strips, fendre, verktøy(10 års), 2t oljen, diverse typer fett, motorolje, strekkavlastere, kabelsko, og bruce kopien på 10 kilo. Syntes generelt at man får mye for pengene hos BT Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Jeg liker sjøsekken, LED-lampene og det nye tauverket BT har ! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Skruer, ledning, kabelsko, krympestrømpe, tauverk og verktøy er mine favoritter. Pluss en del av båtutstyret da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
suzumer 290 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Er veldig fornøyd med BT på strips, fendre, verktøy(10 års), 2t oljen, diverse typer fett, motorolje, strekkavlastere, kabelsko, og bruce kopien på 10 kilo. Syntes generelt at man får mye for pengene hos BT hvor lenge har du brukt 2t oljen ?... er oljen like bra som den du får andre steder Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 hvor lenge har du brukt 2t oljen ?... er oljen like bra som den du får andre steder Jeg vet ikke akkurat hvor bra oljen er, men min motor har i allefall ikke skjært seg enda Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 fenderne er noe dritt, pungterer hele tiden "Pungtering" høres utrolig vondt ut.... Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Åsabu Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 hvor lenge har du brukt 2t oljen ?... er oljen like bra som den du får andre steder Jeg vet at det er statoil som produserer oljen til BT. Har brukt den i mange år både på båt og bil. Holder du deg til spesifikasjonene som motoren skal ha, så er jo alt bra. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 hvor lenge har du brukt 2t oljen ?... er oljen like bra som den du får andre steder Jeg vet at det er statoil som produserer oljen til BT. Har brukt den i mange år både på båt og bil. Holder du deg til spesifikasjonene som motoren skal ha, så er jo alt bra. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Div pipesett med 10års garanti fra BT er knallbra. Mine er over ti år uten feil, og masse bruk Sanitærvæske fra BT bruker eg i båten. Veldig fornøyd Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
klang Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Fint om folk som "vet" at biltema får oljen sin fra statoil beviser dette! Andre som kjøper olje av statoil,f.eks. Felleskjøpet opplyser at olja er fra statoil. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Hvordan er bunnstoffet fra BT? kontra f.eks. Sea-jet? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.