LYKKEPILLE Startet 4.Juli.2010 Del på Facebook Startet 4.Juli.2010 (redigert) Hei igjen folkens :) I går fikk jeg skiftet olje og filter på maskinen..hekkan hvor skitten den første oljen til motoren var. Båten hadde 40 timer på seg! Selvsagt var Murphy`s Law igang slik at når jeg skulle skifte filteret til maskinen så hadde jeg selvsagt fått feil filtertype av båtselgeren %§!/ og for å gjøre det verre var det for sent på kvelden til å få tak i nytt... jaja dagen etterpå fikk jeg tak i filter hos gamle Siddis Plast og de hadde plenty med filtre og de kostet ikke mer enn 112 kroner stk. så jeg kjøpte 2! Greit å ha! Sånn sirkus den 11-12 juli blir det å reise til Risør med båten, jada selvsagt skal jeg kjøre rundt jæren og hele veien via sjøveien, har som sagt henger til båten men det er ingen unnskyldning for ikke å bruke båten. Denne gangen får jeg med en erfaren båtfører som også har kystskipper sertifikatet, ikke det at jeg hadde glatt tatt turen alene for det hadde jeg! Jeg har med VHF og er i år medlem både i sjøredningstjenesten og den andre til telenor. Satser på å ta avgårde i 3-4 tiden om natten om værmeldingen tillater det og da blir det med full tank 195 liter som skulle gi ca. 10 timer på cruise som ville ligge på ca 25 kts. Regner med å nå mandal sånn sirkus 11-12 tiden men før det skal vi gjennom sprangereid kanalen og mest annsynling bunkre på ca. 35% tank ved havna der. Muligens bunkrer jeg før da jeg har en regel om at halv tank er tid for bunkring. Farsund kansje. Kompissen min mener at første overnatting kansje bør skje i Nevlunghavn, da er det grei plass å slappe av. Dagen etterpå blir det å putle avgårde med en bytur til Kristiandsand så oppover og innom de fleste perlene og ibergenet en overnatting til. Vi får først ta over hytta i Risør på fredagen men da har vi den i 14 dager og jeg kan legge båten noen hundre meter fra hytta i beskyttet havn og på svai. Fra Risør blir det dagsturer rundt forbi, vi skal også ned til Arendal og få med Formel 1 også skal vi opp til Bamle i Telemark og besøke søstera til kompissen min, hun har hytte der. Gleder meg mye og er sikker på at det blir en fantastisk tur. Ved hjemreise blir det maks en overnatting om vær og føre er snille med oss. Tenker nok jeg greier legge på minst 50 timer til på skuta før jeg er hjemme igjen...ja kansje 60-70 og etter det så kommer nok sommeren for fullt på vestlandet så da blir det nok noen timer til hehe :) Ha en fin og trygg båtsommer alle sammen Hilsen Pål Lykkepille Redigert 4.Juli.2010 av LYKKEPILLE (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Kjekt å høre om sommerbåtplaner. Jeg har selv planer om sørlandstur, ja sannsynligvis Strømstad også, dette med utfart fra Sotra utenfor Bergen, gleder meg. Har startet en blogg på båtplassen om dette, og oppfordrer deg og andre til å gjøre det samme. God tur, og håp om en flott båtsesong! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.