Stian1994 Startet 4.Juli.2010 Del på Facebook Startet 4.Juli.2010 Hei. Jeg har en mariner 50 HK som det er dårlig gnist i. Jeg fikk en til å se på den og han sa at det kunne være en føler (som var en bagatell) eller den elektroniske tenningen (en mer omfattende jobb) er det noen som vet om dette er en svakhet på disse motorene? Er det eventuelt mulig å skaffe deler? motor er antageligvis 84 eller 85 modell Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hvordan er batteriet ??, det må være kraftig nok til at starteren klarer å oppnå et vist turtal for en skal få skikkelig gnist. Et dårlig batteri eller slitne kabler (dårlig kontakt eller korrosjon inne i kablene( blir varme )) kan fort stjele litt for mye turtal... Rens alle kontakt punkter på de grove kablene ( puss rent kontakt flatene )imellom batteri og starter/blokk . Koble til et NYLADET batteri ( som du VET er bra ). Fyll opp tanken med FERSK bensin ( MED 2% TCW-3 godkjent 2-takt olje ). Før gass spaken opp til start posisjonen ( hvis egen spak.. nesten helt opp ). Pump opp bensinen ifra tanken ( litt tynn olje/bensin film på vannet er bra ( for motoren ). Sett inn nøkkel.. press den inn ( choke ) og vri til start Vrooom ?? Ellers.. ALLE tennings deler er lett å få tak i( Mercury og CDI ), men tror du kommer langt med litt service.. Siden du HAR gnist vil jeg anta at systemet fungerer, om dog ikke helt optimalt. Kan eventuelt ta av svinghjulet og pusse det reint på innside ( magnetene ), KAN i noen tilfeller svekke gnisten HVIS det har blitt litt rust ... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Stian1994 Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei. Ja jeg tror det kanskje kan være svinghjulet... Fordi motoren har alltid blitt lagret innendørs (vinter) men det var en vinter den ikke ble lagret inne og da var den trøblete etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.