peterka Startet 4.Juli.2010 Del på Facebook Startet 4.Juli.2010 Eg ser på min båtkalesje til Uttern D51 så har det raknet tråden på den eine glidelåsen. No lurer eg på om eg kan bruke ei vanlig symaskin og reparere dette? Kor får eg tak i sterk nok tråd og sterk nok nål? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei! I syforretninger finner du tråd. Du skal ha noe som heter bjørnetråd. Hvis du f.eks har en Janome Easy Jeans maskin som finnes i mange hjem, så syr den kalesjen som smør. Bernina klarer det også. Kjøper du nåler i 100 - 115 tykkelse skulle det gå fint. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 I syforretninger finner du tråd. Du skal ha noe som heter bjørnetråd. I følge fruen så heter det ikke lenger bjørnetråd, men ble kalt det før. Er fortsatt en del som spør etter dette, men kun godt voksne mannfolk. Vi snakker egentlig bare om en ekstra sterk tråd laget av polyester som brukes til å sy markiser, presenninger, kalesjer ol. Syforretninger er også en utdøende "rase", men det finnes noen igjen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
peterka Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Ok, takk for svaret. Ser at det er tre striper med tråd på denne delen. Så eg får kjøre tre striper. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 I følge fruen så heter det ikke lenger bjørnetråd, men ble kalt det før. Er fortsatt en del som spør etter dette, men kun godt voksne mannfolk. Jeg tror nok hun har rett, men går du til Stoff og Stil på Lier og kikker i hylla, heter det fortsatt bjørnetråd Har nettopp vært der og handlet dette og mer til. I kalesjebransjen kaller man det ikke noe annet. Den er sterk og denne kalesjen ble sydd på hjemmesymaskin Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Jeg tror nok hun har rett, men går du til Stoff og Stil på Lier og kikker i hylla, heter det fortsatt bjørnetråd Jeg tror også at hun har rett siden hun lever av å selge bl.a. sytilbehør i store mengder. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tutta Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 (redigert) Sesea har kalesjetråd. Her http://www.seasea.no/SectionList.aspx?CatID=3531 Bruk vanlig jeans-nål. Redigert 4.Juli.2010 av Tutta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Da skal jeg ut og kjøpe bjørnetråd i dag. Jeg har også ombestemt meg når det gjelder knapper. Det blir ikke Tenax, men trykknapper som festes med skruer til skroget. Kona sitter koronafast i Thailand, så nå skal gutta trene på å sy . . Vi har nettop gått gradene med sveising. Så nå er det søm som gjenstår . . :-) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 NilsPils skrev 21 minutter siden: Vi har nettop gått gradene med sveising. Så nå er det søm som gjenstår . . :-) Glimrende Nils! Jeg har umåtelig sans for folk som deg som hele tiden lærer seg nye ting Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Hmm.. Så kanskje jeg burde klare og sy meg ny kalesje selv som vinterprosjekt i år Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Komodo skrev for 5 timer siden: Glimrende Nils! Jeg har umåtelig sans for folk som deg som hele tiden lærer seg nye ting Jeg tilhører generasjonen som bygde sine egne hus og snekret møblene selv av ren nødvendighet. Siden har det bare tatt av. Og med to båter . . . Say no more . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lundstad Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Sjekk denne tråden: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.