HÃ¥vard Hellene Startet 4.Juli.2010 Del på Facebook Startet 4.Juli.2010 Noen som har opplevd å fått vann i dysa, eller ikke akkurat i dysa men når jeg tar den ut(dysa altså) så kommer det en liten vann dusj. den går på tomgang men gir jeg litt gass, så stopper den med en gang. mottoren er en, Volvo penta md5 a? topppakning akkurat skiftet.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arvid_A Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei og velkommen til baatplassen! Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt, men du bør nok lage en mer presis tittel på tråden din, ellers står den i fare for å bli stengt ganske raskt! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hei Vann i dysa ? Om du får vann i dysa så regner jeg med du har vann i diseltanken din, har du drenert disel tanken. Gjøres fra det laveste punktet på tanken, helst når båten har ligget i ro en stund. Lars Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HÃ¥vard Hellene Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Ok, det skal jeg gjøre da:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jonas Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Hvis du har vann i hullet som dysa står i, kan det vere at dysa står i en hylse i toppen, og at det er tæret hull i denne hylsen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
princess32 Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Får du vann i dysa, er det vel kanskje noe vann i dieselen?. Sjekk vannutskilleren og drener noen liter fra dieseltanken. Vis du finner vann i dieselen vil jeg løsne slangen ut fra matepumpen. Bruk enten nikkepumpen på matepumpa til å pumpe ut det vannet som måtte være igjen i systemet eller ta den raske veien ved å dra motoren på startmotoren. Matepumpen blir jo drevet av kammen så det går fint det. Gjort det samme selv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HÃ¥vard Hellene Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 har prøvd det meste, det er ikke vann i diselen for har skiftet ut all å kjørt tomt hele annleget for den gamle diselen. alt virker hel til jeg gir gass , for da stopper driten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
princess32 Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Du skriver at "når du tar ut dysen så kommer det en liten vannsprut". Tar du ut dysen når motoren går??. Er det dysekjøling på denne motoren??. I så fall må du sjekke ekspansjonstanken om nivået er sunket. Jeg personlig ville hellet til luft i diesel systemet siden den stopper når du gir på gass. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HÃ¥vard Hellene Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 (redigert) når jeg dreier på svinghjhulet kommer det en vann dusj.. er ikke hel sikker på om det er dyse kjøling på den.. Redigert 4.Juli.2010 av HÃ¥vard Hellene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
princess32 Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Når du dreier på svinghjulet kommer det vann sier du. Kommer det vann fra dysehullet?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HÃ¥vard Hellene Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 ja det gjør det.. ikke så mye men trolig nok til a den stopper.. ingen som vet om noen plass det går ann å ringe der dem har greie på sånn?? har ringt noen verksteder, men de vil jo si minst mulig da, for at du heller skal komme dit med den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Det beste du gjør er nok å kontakte et verksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 4.Juli.2010 Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 Etter å ha finlest tråden så tyder det på at du får kjølevann inn på sylinderen. Da kan jobben med skifte av toppakning være feil utført. Toppen kan være sprukket. Det kan ha rustet hull i godset. Demontere omgående for å unngå rustskader. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HÃ¥vard Hellene Svart 4.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2010 ikke noe vann inn på sylinderen, det skal være riktig montert etter teininger, er selv mekanikker på bil, men har ikke så veldig god greie på diselsystemer.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.