Jump to content

VP MD5a, dusjer vann ut av hullet hvor dysa sitter


HÃ¥vard Hellene

Recommended Posts

Noen som har opplevd å fått vann i dysa, eller ikke akkurat i dysa men når jeg tar den ut(dysa altså) så kommer det en liten vann dusj. den går på tomgang men gir jeg litt gass, så stopper den med en gang. mottoren er en, Volvo penta md5 a? topppakning akkurat skiftet..

Link to post
Share on other sites

Får du vann i dysa, er det vel kanskje noe vann i dieselen?.

 

Sjekk vannutskilleren og drener noen liter fra dieseltanken.

 

Vis du finner vann i dieselen vil jeg løsne slangen ut fra matepumpen. Bruk enten nikkepumpen på matepumpa til å pumpe ut det vannet som måtte være igjen i systemet eller ta den raske veien ved å dra motoren på startmotoren. Matepumpen blir jo drevet av kammen så det går fint det. Gjort det samme selv.

Link to post
Share on other sites

Du skriver at "når du tar ut dysen så kommer det en liten vannsprut". Tar du ut dysen når motoren går??.

 

Er det dysekjøling på denne motoren??. I så fall må du sjekke ekspansjonstanken om nivået er sunket.

 

Jeg personlig ville hellet til luft i diesel systemet siden den stopper når du gir på gass.

Link to post
Share on other sites

ja det gjør det.. ikke så mye men trolig nok til a den stopper.. ingen som vet om noen plass det går ann å ringe der dem har greie på sånn?? har ringt noen verksteder, men de vil jo si minst mulig da, for at du heller skal komme dit med den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...