Sverre--- Startet 4.Juli.2010 Del på Facebook Startet 4.Juli.2010 For å gjøre en lang historie kort; Jeg fikk sølt ca 1 dl vann i dieseltanken. Tanken er på 100 liter og var full da uhellet skjedde. Er dette nok til å skape problemer? Bør jeg helle på en skvett Alron eller noe annet for å eliminere risiko? Jeg hadde nettopp fylt på BioProtect2 da vannuhellet skjedde. Er det da problemer forbundet med å bruke Alron samtidig? Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Noen tips her...? Kan legge til at jeg etter 2 timers gange i urolig sjø ikke ser noe vann i glasset på CAV-filteret. Har ikke hatt på annet enn BioProtect2 så langt. Jeg har forøvrig ikke drenering i bunnen av tanken, ellers hadde jeg naturligvis tappet av en skvett... Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Ikke no problem så lenge du har brukt en emulgator. Da vil vannet bli med dieselen inn og bli brent. Kjenner ikke til Bioprotect og Alron... Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Bare kontroller vannutskilleren en gang i blandt. Det som evt. ikke blir emulgert, vil havne der. .Ellers er Hammerdown en god emulgator, iflg. flere innlegg her på BP Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Sverre--- Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Hvis jeg har forstått det riktig er Alron en slik emulgator mens BioProtect2 ikke er det. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Og noen som vet om det har noen ulemper å blande disse stoffene? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Se vedlagt link, det kan se ut som om Bio Protect2 ikke er annet en en biocide (gift)som tar knekken på mikroorganismene i dieselen. http://www.kongenmarina.no/gotoproduct.asp?id1=1524&id2=5117&id3=59295 Skulle ikke tro at det ville by på problemer å blande denne med en kondensfjerner (emulgator). Men legger trykk på tror Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.