lstol Startet 5.Juli.2010 Del på Facebook Startet 5.Juli.2010 Leste i seilmagasinet om en baugpropell som monteres utenpå skroget: link Er det noen som har erfaringer med denne typen? Vil tro at virkningsgraden blir ganske bra da den sitter dypere i sjøen, men innfestingen virker på meg litt skrøpelig. Hvordan vil den se ut etter noen år med stamping i motsjø? Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Hei, har ikke erfaring med denne. Men hva skjer dersom du grunnstøter litt og har en slik en...? Skulle tro det lett oppstår lekkasjer, sammenliknet med en mer "tradisjonell" montering av baugpropell...... Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Noen som vet om disse kan brukes på en liten cabincruiser? Vil kanskje bremse mye? Kunne ikke finne noen priser. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Ser veldig effektiv ut. tror ikke den bremser særlig på farten. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
OT-flyktning Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Ville ikke satse på denne på en planende båt. Skulle tro at det blir en del slag mot den også i retninger som den ikke vil tåle på sikt. Sitér dette innlegget Link to post
lstol Svart 5.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 (redigert) Fra leverandøren vises det til eksempler hvor exturn er innstallert både på større seilbåter og planene motorbåter: Jeg overveier litt forskjellige buagpropelløsninger til min Jeanneau SO 39i, og ønsker en som både er effektiv i litt bølger, men som svekker skroget minst mulig. Synes det er vanskelig å vurdere om en tunnel, nedsenkbar eller en "torpedo"-type er det mest gunstige... Finnmarken: fant priser hos en leverandør i Danmark (priser i danske kroner, eksl. montering): EXTRUN 130 1,3 KW for både 7-9 m kr. 25.060,- normal pris kr. 28.088,- EXTRUN 180 1,8 KW for både 8-11 m kr. 27.873,- normal pris kr. 31.838,- EXTRUN 230 2,3 KW for både 10-13 m kr. 31.529,- normal pris kr. 36.525,- EXTRUN 300 3,0 KW for både 12-15 m kr. 36.873,- normal pris kr. 41.213,- Redigert 5.Juli.2010 av lstol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Vi har idag en Sleipner SP95 ombord. Skulle jeg valgt idag, hadde jeg valgt en nedsenkbar Sleipner eller Max Power. Dette skyldes at underveis synes jeg at mest mulig er beskyttet. Jeg kjenner ikke til EXTURN, og kan derfor ikke uttale meg om den. Men når det gjelder kapital-vare går jeg for det kjente. Så enkelt er det. . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.